односно око 450 милиона евра. Влада Србије је усвојила закључак за комерцијални уговор о пројектовању и извођењу радова на изградњи ове деонице на Коридору 11. Њега су потписали јавно предузеће "Путеви Србије" и кинеска компанија Цхина Цоммуницатионс Цонструцтион Цомпанy Лтд.
Уговор се односи на пројектовање и извођење радова и испоруку опреме, материјала и делова са роком за извођење радова од 36 месеци, у који није укључен период израде и усвајања пројектне документације.
Посебна специфичност овог комерцијалног уговора везана је за његово ступање на снагу. Уговор ће постати ефективан ступањем на снагу Уговора о финансирању пројекта кроз одобравање Републици Србији дугорочног кредита од кинеске Експорт-Импорт банке.
Услуге и радови се односе на изградњу 30,9 километара ауто-пута у пуном профилу са припадајућим инжењерским објектима, петљама, тунелима и мостовима. Карактеристично за ову деоницу је што пролази кроз веома тежак географски терен, јер ће готово трећину трасе чинити мостови и тунели.
Циљ потписивања комерцијалног уговора је дефинисање начина финансирања изградње овог дела ауто-пута, како би се омогућио комплетан завршетак пројекта "Београд - Јужни Јадран", укупне дужине 258 километара.
Меморандум о разумевању о сарадњи на пројекту "Београд - Јужни Јадран", потписан је у Пекингу, током одржавања Форума "Појас и пут" у мају ове године.
Tунели и мостови
Дeo ауто-пута од Прељине до Пожеге је подељен у три сектора. Од Прељине до Пријевора дуж реке Чемернице и малим делом поред Западне Мораве има 8,27 километара. Од Пријевора до Лучана би требало асфалтирати 15,51 километар и изградити 20 мостова који ће бити дужи од три километра. Пројектована је и изградња тунела "Лаз" од 1.750 метара. Трећа поддеоница од Лучана до Пожеге протезаће се на седам километара, а на њој би требало да буду изграђена три моста, тунел дуг 2.040 метара, петља у Лучанима и мост преко реке Бјелице.
Извор: Новости