из Француске. Експерти из Поме редовно контролишу радове и дају упутства за градњу, саопштено је на сајту ЈП “Голд гондола Златибор”.
Изградња завршне станице “Голд гондоле Златибор” представља најтежи и најзахтевнији део посла због неприступачности терена и отежавајућих локацијских услова, како за допремање опреме, тако и за њену инсталацију. На завршној станици предвиђен је објекат у коме су планиране просторије за надзор и контролу жичаре, чији темељи ће тежити 17 тона.
Траса жичаре и положај стубова биће усклађени са постојећим и будућим стазама и путевима. Комплетан пројекат урађен је ускладу са највишим сигурносним стандардима. Стубови на линији су од челичних цеви. Оптерећење ветром рачунато је са основном брзином ветра од 21 метар у секунди када је жичара у употреби, односно 46,5 метара у секунди када је жичара ван употребе. Сваки стуб је опремљен пењалицама, радним платформама, гредама за подизање које служе да се уже склони са котурова када жичара није у употреби, дугме за хитно заустављање на врху, као и вођица за опрему за личну безбедност приликом пењања на стубове. Пројектом су предвиђене адекватне мере заштите од корозије за све челичне елементе жичаре. Вредност ове фазе пројекта је 2,5 милиона евра.
У сурет почетку рада “Голд гондоле Златибор” наставља се и испорука опреме. До краја октобра у складу са плановима, а свих 55 кабина биће смештено на Златибору у затвореном складишту на Бранешком пољу.
Радови на изградњи завршне станице „Голд гондоле“ на врху Торника теку планираном динамиком, а рок за изградњу планиран је за почетак децембра.
Глас западне Србије