садржи избор из службене преписке велике српске сликарке, којим је обухваћен период од 1892. до 1913. године.
Едиција је настала као резултати опсежних истраживања историчара и кустоса Народног музеја из Чачка Радивоја Бојовића.
"Моје задовољство да се позабавим овом архивском грађом без обзира на лепе и лоше тренутке у овом истраживачком раду омогућила је галерија "Надежде Петровић". Углед галерије је омогућио да имам широм отворена врата свих архива у које сам одлазио Архива Србије, Српске академије наука и уметности, Архива Југославије, Народног музеја и Народне библиотеке", рекао је Бојовић.
Он се нада да ће париски атеље "Надежде Петровић" бити тема за неку наредну публикацију, као и даљи рад на њеној приватној преписци с обзиром да идемо у сусрет 150. година њеног рођења.
Директорка галерије Милица Петронијевић, истакла је да се у овој књизи, кроз званичну преписку Надежиних писма, спроводи њен живот кроз делове од школовања, рада, студирања и ратног периода.
"Многима су позната и њена ратна писма, писма из Париза, затим доступна су и писма Јакопичу и Мештровићу. Пред нама стоји велика обавеза да наставимо ова истраживања и да ступимо у контакт са Словенцима и Хрватима како би добили одговоре, односно писма које је Надежда писала и да их стопим у једну целину", рекла је Петронијевић.
О књизи је говорио и књижевник и уредник издавачке делатности галерије Владан Матијевић који је истакао да је Министарство културе учествовало у финансирању истраживања ове Осме свеске галеријске едиције "Наслеђа".
"Ово едиција је битна за људе који проучавају њена дела и њено стварање, образовање и она ће доста помоћи студентима историје уметности и историчарима. Али, са друге стране се кроз ова писма може наслутити и какав је живот био крајем 19. и почетком 20. века, правопис, језик, култура говора и писања, такође се виде обичаји и тадашњи правопис", изјавио је Матијевић и додао да је и то занимљивост онима који проучавају то раздобље.
Глас западне Србије