Чачански Аутопревоз први купац Волво хибридних аутобуса на западном Балкану 


Oblačno, povremeno sa kišom, temperatura do 16 stepeni              Srpska pravoslavna crkva i vernici danas obeželavaju dan posvećen Prepodobnom Vasiliju Ispovedniku              Ubijen muškarac u Preljini              Cena jaja na pijacama od 15 do 35 dinara              Na koji parfem želite da mirišete ovog proleća?              Na koji parfem želite da mirišete ovog proleća?             

 
Чачански Аутопревоз први купац Волво хибридних аутобуса на западном Балкану
Trenutno na sajtu: 733       |       Podeli:
27.03.2017 | 0 коментар(а)



Чачак - Од почетка априла у систем градског превоза у Чачку биће укључено 10 Волво градских аутобуса с хибридним погоном, који је за те потребе купио реномирана превозник Аутопревоз доо.

 Чачак ће бити први град у Србији и на западном Балкану у којем се за превоз путника користи не само овакав Волво аутобус, већ и овакав тип возила са модерном погонском групом.

„Аутопревоз доо, који од 2007. године послује као део интернационалне Кавим Групе, веома радо прихвата и примењује савремене технологије у превозу путника - од нових аутобуса, преко продаје карата на нов начин, до телеметријских система којима пратимо стил вожње и понашање возача. Набавка возила с хибридним погоном је наш први корак ка одрживом превозу будућности“, каже извршни директор Аутопревоза, дипломирани инжењер саобраћаја, Александар Петронијевић.

Реномирани чачански превозник се определио да прву траншу возила с мешовитим погоном чини 10 Волвоових соло аутобуса 7705 ЛХ Хyбрид, који су неко време комфорно, економично и уз значајно смањење емисије штетних издувних гасова превозили путнике у једној централноевропској престоници.

„Наши првенци стижу у одличној техничкој и естетској кондицији, сасвим спремни за вишегодишњу експлоатацију“, наглашава господин Петронијевић. „То су соло возила дужине 12, ширине 2,55 висине 3,22 метра са 32 седишта, два места за путнике у инвалидским колицима и 50 места за путнике који стоје. Покрећу их Еуро В четвороцилиндарски дизел мотор Волво Д5Ф215 радне запремине 4,76 литара са 215 КС и 800 Нм максималног обртног момента и електромотор снаге 120 кW са истим максималним обртним моментом – од 800 Нм. Пренос обавља Волвоов И-САМ систем, који укључује аутоматизовани И-Схифт мењач са 12 степени преноса.“

Чачански „зелени аутобуси“ ће бити атракција и за возаче и за путнике, јер ће из места полазити скоро бешумно, будући да је за старт возила ангажован електромор који покреће само струја. Када возило постигне брзину од 20-30 км укључује и повремено опет искључује класичан дизел мотор чија је улога да допуни литијум-јонске батерије у којима се акумулира струја за погон електромотора. Струја се акумулира и при сваком кочењу Волво хибридног аутобуса.

Главне предности ове врсте погона су смањење потрошње – у просеку и до 30 одсто у односу на упоредива возила са конвенционалним дизел моторима, смањење емисије штетних гасова у сличном односу и мање буке емитоване из возила, не само при поласку већ и током континуиране вожње.

Волво већ деценијама експериментише са алтернативним погонским системима за аутобусе и камионе. С хибридним погоном је најдаље одмакао у управо у аутобусима, па од почетка ове деценије нуди серијски направљена возила за градски превоз с хибридним (мешовитим) али и другим врстама електро погона.

„Наша одлука да у специјалном аранжману с Волвоом купимо првих 10 хибридних аутобуса се темељни на вишегодишњем одличном искуству с овом марком: не рачунајући мини и мидибусе, око 70 одсто нашег возног парка чине управо Волво аутобуси различитих типова и старости – најмлађи у Аутопревозу у Чачку је из 2013-те, а најстарији из 2007. године“, каже господин Петронијевић. „У систему Кавим Србија, у којем послују још и превозничке компаније у Врању, Рашкој и Новом Пазару, више од 80 одсто великих аутобуса су Волвоове проиозвдодње – укупно око 150. О њиховој поузданости говори податак да је најстарији, из 1989. Године, у компанији у Новом Пазару и даље у добром возном стању“, додаје господин Петронијевић.

Аутопревоз Чачак је један од најстаријих превозника у нашој држави: формиран је 1949. године. Данас у возном парку има 142 аутобуса свих типова и величина, запошљава 330 радника, годишње превезе више од 12 милиона путника, од чега трећину – око четири милиона у градском саобраћају. У градском превозу Чачка Аутопревозови аутобуси месечно преваљују више од 300.000 км. Од априла велики део овог ангажмана биће реализован Волвоовим пријатељима околине – модерним хибридним аутобусима из фамилије 7700.

 

Глас западне Србије




PODELI:










Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 















 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
032 347 001
redakcija@glaszapadnesrbije.rs

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 158.068.929 посета
Тренутно на сајту: 734 посетилац(a)