више обавеза трговцима и тржишној
инспекцији. Нов, а покварен фрижидер сада више није ноћна мора ни за продавца
ни за купца. Да и потрошачи знају за нови Закон показује број пријава.

"За првих
девет месеци укупан број пријава потрошача био је 11.000, а сада за 11 месеци
око 15 хиљада значи да је скоро било 2.500 позива и пријава потрошача у само да
месеца. Ми желимо да се број позива смањи али сада можемо рећи да су потрошачи
свесни својих права", каже Весна Новаковић из Министарства спољне и
унутрашње трговине.
Слично размишљају и они због којих је Закон донет.
А, ако сте незадовољни и рекламирате производ, одговор
морате да добијете у року од осам дана. Трговцима баш та новина олакшава посао.
"Оно што је нама недостајало у претходном закону јесу
управо те временске одреднице, сада знамо да у року од осам дана потрошача
морамо да обавестимо шта је са његовим уређајем да му понудимо решење уколико
је он саглсан опет имамо ту временску одредницу од тридесет дана да тај уређај
поправимо и вратимо купцу", каже Жељко Миловић координатор продаје.
Наводи да се сада много лакше и брже решавају рекламације,
и да су увозници сервисери много ефикаснији.
Из удружења која штите права купаца сагласни су да је
заштита потрошача много ефикаснија. За три месеца највидљивија је,
кажу,делатност тржишне инспекције. Прегледније могу да виде на шта се највише
жале купци.
"Тржишна инспекција новим законом има много шира овлашћења него што је то
имала претходним законом и ако тако могу да кажем, да људи само разумеју
притисак силе па кад им се припрети казном затварањем, прекшајем онда примењују
закон онако како треба", каже Вера Вида из Уније потрошача Србије.
Још један савет из Удружења је да се сада можете жалити
слободно јер је беспалатно - укинуте су судске таксе за потрошачке спорове мање
од 500.000 динара.
Извор
- РТС
