са пословодством тврдећи да они то избегавају.
"Прошле седмице, 28 -ог одржан је једносатни штрајк упозорења, након тога тражили смо разговор са руководством али они нису прихватили наше захтеве, чак смо ја и пет возача суспендовани на три месеца због овог нашег проблема и покушаја да га са њима решимо. Наиме, плате су јако мале, цео месец ради возач а не зна да ли ће добити 40 или 50.000 плату, плате се дају по нахођењу и ми нисмо задовољни. Док је трајала пандемија и држава помагала са минималном зарадом, нама је и тад била ниска плата а они ништа нису осетили, како тад тако и сад њима је плата преко 100.000. Сутра ћемо предати тужбе и од инспектора ћемо затражити да се поништи суспензија па ћемо видети како ће се даље одвијати ситуација" изјавио је за ГЗС Миленко Јовановић, испред синдиката Аутопревоза у Чачку.
Фото: принтскрин
Аутопревоз: Нелегитимна синдикална организација, упозорени су да крше закон о раду
Међутим, у Аутопревозу тврде да Синдикална организација није организована са сопственим статутом који је важећи.
"Статут предвиђа да одбор чини једанаест чланова односно пет возача, три радника из гараже и по један из осталих делова предузећа. Они су свесни да су нелигитимни, а има индиција да се увукла и политика, односно да је један од покретача члан политичке организације Двери. Тачно је да је против пет њих покренут дисциплински поступак и да су удаљени из предузећа али све је спроведено у складу са законом о раду који јасно каже да послодавац има право на то уз умањење плате“ каже директорка Душица Стевановић Лужанин.
Она је нагласила да је и сам штрајк упозорења нетипичан јер су у допису навели да ће само они који су слободни, на одмору или боловању седети у друштвеним просторијама у време обуставе.
"Они су упозорени од стране нашег али и њиховог адвоката да крше закон", нагласила је Лужанин Стевановић.
Менаџмент: све уплаћујемо у складу са законом
Да су плате возача више чак и од осталих фирми, тврде у менаџменту чачанског Ауто превоза. Они су се огласили саопштењем за јавност које преносимо у целости:
"Мала група запослених покушава да искористи тренутно стање у сектору превоза путника у циљу остварења сопствених интереса.
Зараде возача у Аутопревозу су на горњем нивоу у поређењу са осталим компанијама у овом сектору.
На целокупан износ зараде плађени су сви порези и доприноси.
Више пута су нанели штету предузећу угрожавајући односе са дугогодишњим пословним партнерима.
Руководство се увек понаша у складу са законом и наставиће рад на унапређењу пословања са циљем очувања радних места, побољшања услуге превоза и побољшања стандарда запослених", каже се у саопштењу менаџмента чачанског Аутопревоза.
ГЗС