омогућила је реализацију програма унапређења безбедности најмлађих у саобраћају кроз бесплатну доделу сигурносних ауто седишта за децу.
Седишта су намењена малишанима од 9 до 36 килограма и задовољавају стандарде и директиве Европске комисије ЕЦЕ Р44/04.
Уз пригодан програм и едукацију родитеља како правилно употребити седиште у Великој сали Дома културе данас је уручено 350 сигурносних седишта за прворођене бебе у овој години са територије града Чачка.
Први човек града Чачка Милун Тодоровић истакао да ће се пракса бесплатне поделе ауто седишта најмлађим суграђанима наставити и у будућности.
Градоначелник Чачка Милун Тодоровић, фото: РИНА
“Борићемо се да се ова мера уведе и за друго дете а надам се веома брзо и за треће, и да буде што већи обухват деце и родитеља следећих година”, казао је Тодоровић. Он је додао да је одзив родитеља најбољи доказ да је урађена права ствар и да је и ово део популационе политике за повећање наталитета.
Председник Савета за безбедност града Чачка Александар Петронијевић је рекао да је ове године опредељено 2, 5 милиона динара за набавку око 400 седишта за сву прворођену децу са територије града Чачка.
“Истраживања су показала да Чачак и околина имају јако мали степен коришћења сигурносних појасева уопште, па самим тим и сигурносних дечијих ауто седишта, док са друге стране истраживања показују да су деца која су правилно и безбедно везана у сигурносним седиштима чак седам пута безбеднија од деце која седе невезана или су у мајчином крилу”, казао је Петронијевић.
Председник Савета за безбедност Александар Петронијевић, фото: РИНА
Он је навео да је након ових акција у градовима и општинама где су спроведене, степен коришћења појасева значајно порастао, и да тај позитиван исход позитивном исход очекује и код нас.
“Претходних дана колеге из градске управе су позивали све родитеље који остварују право и одзив је јако добар а будући родитељи чија деца тек треба да се роде до краја ове године нека не брину јер ће и они ући у овај програм”, закључио је Петронијевић.
Милан Божовић из Српског комитета за безбедност у саобраћају потврдио је да је код нас изузетно низак проценат употребе дечијих седишта, а да и они који то раде не чине на исправан начин.
“Већина њих размишља овако, ево ставио сам дете у седиште, нећу га баш нешто посебно везивати и то ће све бити у реду. Чини ми се да су то ставови људи који дечије седиште користе не да би заштитили дете већ само да би избегли санкцију саобраћајне полиције и кажњавање”, истакао је Божовић.
Он је нагласио да дете у аутомбилу једино седиште може да заштити и да не постоји други механизам који ће га заштитити.
Милан Божовић, Српски комитет за безбедност, фото: РИНА
“У случају судара при брзини од 60 км/час, дете постаје два пута теже, па ако је дете тешко 10 килограма удариће у тврде делове аутомобила као да је на њега пало 200 килограма. Дете не може да издржи такав удар, а веома велики проценат деце која смртно страдају у саобраћајним незгодама испадне из аутомобила током ротирања возила” - наводи Божовић.
Према његовим речима Град Чачак је један од малобројних градова који је кренуо преко Савета за безбедност у рад са децом и у том смеру треба да настави, што је препорука и осталим градовима и општинама да треба да следе овакве и сличне примере.
Божовић је истакао важност да сва седишта морају да буду хомологована и да морају имати све папире да су прошла одговарајуће атесте.
“Када се купује дечије седиште треба водити рачуна о томе и у супротном боље да га не купујете, јер неће задовољити све услове ако нема доказе за то” - закључио је он.
РИНА / ГЗС