Уколико би се усвојио предлог измена и допуна новог Закона о безбедности саобраћаја, који се односи на одређивање најниже цене обуке за возаче, последице по безбедност саобраћаја би биле катастрофалне, сматрају у удружењима ауто-школа Србије.
Наиме, по садашњем ЗОБС, најнижу цену обуке одређује Влада, али би по новом закону (који је требало да се донесе још почетком године) та одредба била избрисана.
"Нама су на састанку у МУП рекли за ту могућност, а ми смо одмах изразили своје негодовање", рекао је за "Новости" председник Удружења ауто-школа Београда Милан Тодоровић
"И то не због тога што смо против појефтињења обуке, већ бисмо дошли у ситуацију од пре доношења одлуке о најнижој цени. Опет би неке несавесне ауто-школе нудиле нереално ниску цену за стицање дозволе, тако што би ’штеделе’ на обавезном броју часова и практичне и теоретске наставе, поново бисмо добијали младе возаче опасне по себе и друге", кажу у удружењу ауто-школа.
Тодоровић каже да је садашња цена обуке реална, јер за теоретски час полазник плаћа 300, а за час практичне обуке 1.000 динара.
"Има ли неко ко држи, на пример, час из енглеског за 300 динара? При томе, ми од тих 300 динара плаћамо и предавача и све дажбине држави", истиче он.
"Ако на практичном часу потрошите 1,5 до 2 литра горива, платите инструктора, дажбине, урачунате амортизацију возила и сличне трошкове, јасно је да ту нема неке велике зараде".
Удружења ауто-школа Београда и Србије, ипак, сматрају да има начина да полагање возачког испита буде јефтиније.
"Нама држава не даје олакшице када купујемо возила, иако су нам то средства за рад. Плаћамо ПДВ и на резервне делове. Могли би да нам, као и таксистима на пример, дају олакшице приликом куповине горива. То би смањило цену обуке, али сасвим сигурно не би утицало на квалитет", каже Тодоровић.
У случају промене прописа, постоји и могућност да велике ауто-школе намерно снизе цену обуке и "дампинг" ценама униште конкуренцију, сматрају у већини ауто-школа.
То би условило даље смањење броја ауто-школа, поготово у мањим срединама, па би кандидати морали за поједине категорије путују и више од стотинак километара.
Извор: Мондо