Радна група, коју чине Пореска управа, Министарство финансија и МУП, разматра висину и начин опорезивања аутомобила, али се још тачно не зна колико ће убудуће власници плаћати ову дажбину.
"У игри" су најмање две опције, од којих је једна да се возила опорезују по вредности која би, највероватније, била процењивана по каталогу Ауто-мото савеза Србије. Друга варијанта је да се уместо постојећих седам уведе најмање девет или чак 14 група по кубикажи возила.
Јасно је да радна група сада тражи начин да исправи неправду која је нанета возачима још 2009. године увођењем овог система наплате пореза по кубикажи. Како је тада одлучено да се за возила преко 2.000 кубика плаћа драстично већа сума, у народу се одомаћио назив "порез на луксуз".
Колики је то апсурд показује и чињеница да на пример власник аутомобила старог 20 година са кубикажом већом од 2.500 кубика плаћа скоро исти порез као што му вреди аутомобил! Продаја аутомобила веће кубикаже је скоро замрла па су се "побунили" и увозници.
- Нигде у Европи се не плаћа порез по кубикажи. И у региону су од тога давно одустали и увели опорезивање према вредности возила - каже Драган Шкрњић, аналитичар аутомобилског тржишта. - Могуће је опорезивати возило и према снази мотора.
Шкрњић каже да је велика већина држава ЕУ проблем опорезивања решила увођењем еколошких норми, па се порез плаћа према емисији штетних гасова у атмосферу.
Kако утврдити вредност возила
Уколико би се прешло на утврђивање тржишне вредности аутомобила као основице за наплату пореза, по свему судећи би се примењивао каталог АМСС.
У каталогу може да се пронађе новонабавна вредност сваког возила по типу, моделу, кубикажи а затим се, за конкретан аутомобил, пронађе коефицијент који представља степен амортизације возила по старости, а рачуна се по броју месеци протеклих од године производње. Множењем коефицијента са новонабавном вредношћу, добија се тржишна вредност возила.
Овај каталог са примењује и у случају увоза половних аутомобила или преноса власништва возила.
Власници возила која имају више од 2.000 кубика могли би ускоро да приликом регистрације возила одахну - како "Новости" незванично сазнају, при крају је нацрт новог закона о опорезивању аутомобила који би требало да им значајно умањи намете. Очекивало се да ће ти нови прописи да заживе већ од овог 1. јануара, али је очигледно да је тај посао ипак преобиман.
Извоз: Новости