Развојна агенција Србије припремила два нова програма подршке малим и средњим предузећима 


Oblačno, povremeno sa kišom, temperatura do 16 stepeni              Srpska pravoslavna crkva i vernici danas obeželavaju dan posvećen Prepodobnom Vasiliju Ispovedniku              Ubijen muškarac u Preljini              Cena jaja na pijacama od 15 do 35 dinara              Na koji parfem želite da mirišete ovog proleća?              Na koji parfem želite da mirišete ovog proleća?             

 
Развојна агенција Србије припремила два нова програма подршке малим и средњим предузећима
Trenutno na sajtu: 790       |       Podeli:
01.03.2020 | 0 коментар(а)



Развојна агенција Србије припремила је два нова програма подршке домаћим фирмама, пре свега

сектору малих и средњих предузећа, који ће стартовати јавним позивима планираним током марта и априла месеца 2020. године. Реч је о сасвим новом Програму подршке промоцији извоза и Програму подршке фирмама за улазак у ланце добављача мултинационалних компанија, који је средином 2019. први пут покренут и већ сада показује позитивне реакције домаћих компанија – првих корисника програмa

Јавни позив за Програм подршке уласку у ланце добављача МНК биће објављен у понедељак, 02.03.2020.године. Намењен је сектору прерађивачке индустрије (машинска, металска, аутомобилска, електронска и електрична, гума и пластика), а предвиђен је буџет од 290 милиона динара.


Кроз овај Програм првенство се идентификује врста интервенције која је предузећу потребна да би побољшао своје перформансе и потенцијално постао добављач мултинационалних компанија. Интервенције могу бити различите, од корекције у пословању и управљању, преко стицања одређених сертификата или улагања у опрему и осавремењивање производње. Након што се одреди шта је то потребно унапредити у пословању фирме потенцијалног добављача, следи опредељивање средстава из Програма за то таргетирано побољшање.

Тренутно имамо 19 корисника Програма из првог циклуса, са којима су потписани уговори у децембру прошле године. Прве реакције домаћих компанија су позитивне, а посебно је видљива посвећеност фирми активностима које су део Програма.
Програм подршке промоцији извоза је сасвим нови програм РАС који пружа својеврсну институционалну подршку извозно оријентисаним фирмама у прехрамбеној и дрвној индустрији (индустрија намештаја). Програмом је предвиђена подршка од 250 милиона динара, а у априлу се очекује и званично објављивање јавног позива.

Овај програм осмишљен је тако да предузећима омогући унапређење пословања у три кључне области: маркетинг, производни процеси и логистика и продаја, које су и сами привредници претходно истакли као сфере у којима им недостаје знање како би боље пословали са светом. То значи да ће, у крајној инстанци, домаће компаније моћи да очекују проценат новца за рефундирање активности које су део ове три велике области, а то могу бити активности од брендирања, дигиталног маркетинга, студијских посета, преко развоја новог производа, заштите ИП, тестирања и сертификације, до знања о финансијском управљању, условима пословања на страном тржишту, царинским и пореским аспектима пословања у иностранству и слично.

Циљ је да фирме добију знања о начинима пласирања производа, ефективном производном процесу и проналажењу контаката за излазак на страна тржишта, а да се уз то подстакне увезивање српских компанија које су оријентисане ка извозу, како би размењивале информације и заједно наступиле на појединим међународним тржиштима.

Оно што разликује ова два нова програма подршке малим и средњим предузећима, у односу на све претходне програме које је РАС спроводио за сектор МСП, је то што је уведена фаза дијагностике пословних перформанси пре доношења одлуке о додели средстава. Тиме смо успели да идентификујемо привредна друштва и секторе који имају највећи потенцијал за раст и да на прави начин увидимо потребе корисника, а потом и да им определимо пакет подршке који ће дати најбоље резултате у погледу унапређења њихових перформанси и креирању шанси за остваривање нових послова.

Ово су уједно и активности од којих се очекују видљиви резултати по питању напретка у оквиру сектора МСП, не само у наредној години, већ је то првенствено дугогодишња стратегија и са том идејом су и креирани програми – да системски и суштински помогну МСП како би били конкурентнији и успешнији на дуже стазе. Приликом креирања нацрта програма РАС је разговарао са представницима сектора и компанија о томе шта сматрају да им је од највеће важности за унапређење пословања, илити коју врсту подршке би желели да добију. Поред тога, трудили смо се у процес креирања програма укључимо све актере важне за успех једног оваквог систематског приступа развоју МСП у Србији – и домаћа предузећа, мултинационалне корпорације, релевантне домаће и међународне институције и тела.


ГЗС/ Телеграф.рс




PODELI:










Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


preduzeca podrska

Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 















 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
032 347 001
redakcija@glaszapadnesrbije.rs

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 158.071.654 посета
Тренутно на сајту: 790 посетилац(a)