милијарди евра, истакла је потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Зорана Михајловић.
Она је за данашњу "Политику" прецизирала да нови инвестициони циклус, између осталог, укључује пројекте изградње Фрушкогорског и Моравског коридора, ауто-пута Ниш-Мердаре-Приштина, као и пројекат ауто-пута и брзе саобраћајнице Рума-Шабац-Лозница.
Према њеним речима, вредност инвестиција које се данас реализују и које су договорене је око 16 милијарди евра, док се вредност нових инвестиција које треба да почну да се реализују процењује на око пет милијарди евра.
- За Фрушкогорски коридор имамо завршену документацију за три деонице и четврта се ради. Имамо Меморандум са кинеским ЦРБЦ-ом, а следеће недеље почињу разговори о комерцијалном уговору. Очекивана вредност изградње је око 400 милиона евра. Надамо се да би до јесени требало да се договоримо, а радови не могу да почну пре следеће године, између марта и маја- рекла је Михајловићева.Говорећи о друмском Коридору 11 и изградњи ауто-пута Ниш-Мердаре-Приштина, потпредседница Владе рекла је да је за Србију важно да кроз Црну Гору и Албанију добије излаз на море, али и да обезбеди ауто-пут за наше становништво које живи на том подручју, као и бржи проток робе.
Она је најавила да ће нове деонице ауто-пута на Коридору 11 од Обреновца до Љига бити пуштене у саобраћај у септембру или октобру, а да од марта почиње градња дела ауто-пута између Прељине и Пожеге.
- У Софији на Самиту у јулу треба да потпишемо уговор о финансирању са кинеском Ексим банком за ту деоницу, која ће коштати око 450 милиона евра - додала је Михајловићева.
Кад је реч о Моравском коридору, односно ауто-путу Појате-Прељина, потпредседница Владе сматра да је тај пројекат важнији од свих других, не рачунајући Коридор 10. За градњу су заинтересовани амерички "Бехтел" и кинески ЦРБЦ. Обе компаније због водних услова и заштите од поплава нису могле да дају процену вредности, али и једни и други сматрају да ће она коштати минимум 700 милиона евра. До 1. августа ћемо имати готов пројекат и пустићемо их да дају предлоге за финансирање, а ми бисмо хтели што пре да потпишемо уговор - објаснила је Михајловићева.
На питање колико су ненајављене контроле помогле да се убрзају радови на друмском Коридору 10, потпредседница Владе рекла је да је главна промена много боља координација између Министарства, "Путева Србије" и "Коридора Србије". У неким тренуцима нисте знали ко шта ради. Дођете на градилиште - нема никога. Тражите документ од надзора - нема надзора. То је био један од разлога због ког су неке ствари стајале или биле спорије. Са извођачима који су увек тражили кривца у држави и наплаћивали пенале почели смо да раскидамо уговоре и да ми њима напалаћујемо пенале - објаснила је она.
Говорећи о реформи путног сектора, Михајловићева је рекла да новца за одржавање има довољно, јер се ове године очекује 53 милиона возила на Коридору 10 и приход од путарина већи је за 30 одсто, али да ће се променити начин одржавања путева. Србија је била подељена на феуде и свака фирма знала је шта је добила, а шта је она у том одржавању урадила није било битно. Снимили смо 3.000 километара путева и расписали јавне позиве за одржавање са тачно одређеним захтевом које услове треба да испуне фирме које намеравају да се баве овим послом. Анализе су показале да се 20 до 25 одсто мање новца троши када се на такав начин одржавају путеви - рекла је Михајловићева и додала да ће јавни позиви и за остатак мреже државних путева бити расписани до септембра.
Упитана за планове за модернизацију железничког Коридора 10 и пруге Београд-Бар, Михајловићева је рекла да су Руси више заинтересовани за наставак рехабилитације барске пруге, док су Кинези више заинтересовани за рехабилитацију пруге Београд-Ниш и за пругу од Новог Сада до Суботице.
ГЗС/ Танјуг
Dodaj sliku
Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, šovinističke ili preteće poruke neće biti objavljeni. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne održavaju stavove Glasa Zapadne Srbije.
Župana Stracimira 9/1, Čačak
redakcija@glaszapadnesrbije.rs | cacakvideo@yahoo.com
Izdavač: Privredno društvo GZS doo Čačak.
Glavni i odgovorni urednik: Gvozden Nikolić.
Registar javnih glasila Republike Srbije broj: IN000143.
Izrada: DD Coding
© Glas Zapadne Srbije 2025. Sva prava zadržana.