Ускоро почиње бушење тунела Муњино брдо који ће бити најдужи у Србији 



 
Ускоро почиње бушење тунела Муњино брдо који ће бити најдужи у Србији
25.05.2020 13:21 | 0 коментар(а)



Чачак, Лучани, Пожега - Бушење једног од најдужих будућих тунела у Србији Муњино брдо,



на деоници аутопута Прељина - Пожега, почеће наредних недеља, речено је у предузећу "Путеви Србије".

Додају да су машине већ ископале преко 40 метара дужине у брду кроз које ће пролазити тунел Лаз чија ће дужина бити скоро три километра.

Припремни радови за пробијање тунела Муњино брдо, фото: ГЗС

Након свечаног обележавања почетка радова на изградњи деонице аутопута Прељина - Пожега у дужини од 30,9 километара на Коридору 11 (Е-763), пре скоро тачно годину дана, у фебруару ове године започело се чишћење терена за изградњу тунела Муњино брдо.

Скоро трећину трасе дуге 30,93 километара на будућем аутопуту од Прељине до Пожеге, чија је уговорена вредност радова 523.530.000 долара, чиниће мостови и тунели.

Машине су до краја прошле недеље зашле 40 метара у брдо копајући тунел Лаз који ће бити дуг скоро три километара.

У првом делу деонице од наплатне рампе Прељина до Паковраца, следи измештање електроенергетских, телекомуникационих, водоводних и гасних инсталација на укупно 73 места, кажу у предузећу "Путеви Србије".

На аутопуту од Прељине до Пожеге гради се и тунел Муњино Брдо а ту је завршена израда приступних рампи и прилазног платоа на улазу у тунел, који ће бити дуг око 2,8 километара.

Извођач радова на овој деоници, која је наставак пројекта изградње аутопута Београд - Јужни Јадран укупне дужине 258 километара, је кинеска компанија ЦЦЦЦ (Цхина Цоммуницатионс цонструцтион цомпанy).

На тунелу Лаз, који ће имати две цеви (око 2. 700 и 2. 900 метара), урађен је целокупни ископ и обезбеђење косина улазног портала до врха тунела.

У левој цеви овог тунела ископано је 27 метара, а у десној 40 метара.

На тунелу "Муњино Брдо" завршене су приступне рампе и прилазни плато на улазном делу као и 70 одсто ободног дренажног канала.

На градилишту је, кажу, ангажовано око 125 радника и 30 различитих врста механизације.

Припремни радови пред пробијање тунела Муњино брдо, фото: ГЗС

"Траса деонице од Прељине до Пожеге је веома захтевна, како због топографије и геолошких услова тако и због потребе измештања постојеће техничке инфраструктуре", објашњавају у "Путевима".

Поред ова два, градиће се и тунел Трбушани (око 300 метара дужине), 35 мостова укупне дужине 5.196 метара, четири надвожњака укупне дужине 592 метра, затим, скоро два милиона кубних метара насипа, изградња комплетне саобраћајне петље Паковраце која ће омогућити растерећење постојеће обилазнице око Чачка, док ће на целој траси бити три саобраћајне петље.

Најдужи тунели у Србији

"Само у првом делу деонице од постојеће наплатне рампе Прељина до Паковраца, дужине 14,3 километара, треба урадити измештање електроенергетских, телекомуникационих, водоводних и гасних инсталација на укупно 73 места на којима постоје колизије са пројектованом трасом", наводе у "Путевима".

Тунели Лаз и Муњино Брдо представљају тренутно најдуже тунеле у Србији, а како би се осигурале косине на излазу из тунела Лаз потребно је убушити више од три километара шипова.

 

 

Tанјуг / ГЗС







Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


cacak lucani pozega autoput koridor 11 tuneli munjinio brdo laz radovi

Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 



















 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
060 5000 150, 032 347 001

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 92.676.802 посета
Тренутно на сајту: 87 посетилац(a)