Право подношења захтева имаjу сва физичка лица коjа имаjу активну приjаву на здравствено осигурање, наводи се у саопштењу Mинистарства управе и локалне самоуправе.
Процедура jе jедноставна, службеници на шалтеру уместо грађана попуњаваjу захтев, а потребно jе само дати на увид личну карту, стару здравствену књижицу или податак о личном броjу осигураника (ЛБO).
Tоком подношења захтева, неопходно jе да се грађани определе да ли желе да им се нова здравствена картица испоручи на адресу осигураника, или да jе преузму у филиjали Републичког фонда за здравствено осигурање (РФЗO).
На истом шалтеру на ком се врши подношење захтева, врши се и уплата трошкова за издавање здравствене картице, што представља додатну уштеду времена.
Пошта Србиjе jе успоставила и рад контакт центра коjи ће пружати информациjе путем телефона 011/360-77-00, наводи се у саопштењу.
Позивањем овог броjа, осигураници се могу распитати о поступку приjема захтева за издавање и замену здравствених књижице здравственом картицом, као и о достави здравствених картица.
Позив се не тарифира додатно, већ према важећим ценовницима оператера, а контакт центар ради сваки дан од 8 до 20 часова и недељом од 8 до 15 часова.
Поручивање здравствених картица путем националног Портала е-Управа (www.euprava.gov.rs <http://www.euprava.gov.rs>) почело jе 10. новембра, а краjњи рок за подношење захтева jе 31. децембар.
Танјуг