Израда пројекта за реконструкцију пруге Београд - Бар при крају 



 
Израда пројекта за реконструкцију пруге Београд - Бар при крају
Trenutno na sajtu: 404       |       Podeli:
30.05.2022 | 0 коментар(а)



Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић изјавио је да је
Илустрација, фото: ГЗС

у завршној фази израда пројектне документације за реконструкцију пруге Београд - Бар, а пре свега деонице од Ваљева до Врбнице.

Момировић је казао да је тај пројекат посебно значајан за Прибој и сва места јужно од Ужица која су, како каже, традиционално повезана са пругом Београд - Бар.

Навео је да је Србија „отворила ту причу” са црногорским партнерима и оценио да лука Бар не може да опстане без српске привреде.

„Ако направимо квалитетну железничку инфраструктуру којом ће се до мора возити шест сати најквалитетнијим возовима, направили смо огроман искорак у саобраћајној комуникацији не само у Србији, већ на Балкану”, рекао је Момировић за Танјуг.

Додао је да ће у наредна два месеца бити завршена пројектна документација и нагласио да се неће одустати од тог пројекта јер је, како каже, пруга Београд - Бар кључна за западну Србију и „кључна веза Србије са Црном Гором”.

Момировић је истакао да се улаже више од 3 милиона евра у реконструкцију већег броја станица и да је већ реконструисана пруга до Ваљева на брзину од 120 км/х, а која од пуштања у саобраћај 1973. године, како каже, никада није обновљена.

„Са реконструкцијама које смо до сада урадили, до Ужица сада путујемо 3 сата и 15 минута, док се пре 10 година путовало осам сати. До Ваљева се стиже за мало више од сат времена, а до Косјерића за мало мање од два сата”, рекао је Момировић.

На питање о радовима на обилазници Стражевица - Бубањ Поток, Момировић је рекао да је то најфрекветнији део на саобраћајном мапи Србије када је реч о теретном саобраћају.

Навео је да је градња обилазнице око Београда почела 1989. године и да деценијама владе нису могле да је заврше, али да је 2018. године држава поново покренула и одлучно кренула у реализацију тог пројекта.

Момировић је рекао да је завршен сектор 4 - осам километара, а да се завршава и сектор 5 - око 4 км са тунелом Стражевица.

„Остаје само једна деоница да тај део обилазнице око Београда, у пројектном и грађевинском смислу пошаљемо у историју јер морамо да изместимо теретни саобраћај из Беогарада и да омогућимо брзу сапбраћајну комуникацију кар - го саобраћају”, рекао је Момировић.

Говорећи о роковима за завршетак радова, министар је рекао да је било неколико села на деоници ауто-пута и да је у протеклих годину дана исељено више од 500 људи са тог простора.

„Овај пројекат касни више од 30 година, али ако причамо о кашњену од два или три месеца, то није кашњење, онда је на време. Ово су велики пројекти које нисмо реализовали протеклих деценија и тешко је погодити дан”, рекао је Момировић.

 

Tанјуг / ГЗС




PODELI:










Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


rekonstrukcija pruga beograd bar projekat

Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 















 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
032 347 001
redakcija@glaszapadnesrbije.rs

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 157.713.828 посета
Тренутно на сајту: 405 посетилац(a)