Гориво на пумпама у Србији би могло да буде јефтиније 5 до 7 динара у зависности од врсте деривата, јер зараде трговаца никада нису биле веће.
Нафтне компаније, неће, међутим да спуштају цене јер не знају да ли ће цена барела нафте зауставити на садашњих 58,72 долара или ће расти, па гледају сада да зараде, како би смањили евентуални нови ризик, сматрају велетрговци у Србији.
Према њиховом мишљењу, има више основа за појефтињење горива - што због пада долара у односу на евро и динар, што због чињенице да динар није скоро био овако јак, али и да је барел нафте до скоро био испод 45 долара.
Код нафтних компанија које се баве велетрговином, каже наш саговорник, дизел може да се купи за 121 динар, а на пумпи се продаје 26 динара скупље, за скоро 147 динара. Све и да се на ових 121 динар додају трошкови транспорта и ПДВ, опет остаје довољно простора и да нафтне компаније зараде, али и да возачи јефтиније плаћају гориво.
На питање зашто нема значајнијег појефтињења на пумпама с обзиром да је нафтним компанијама сада потребно мање динара да би платили нафту, Томислав Мићовић, генерални секретар Удружења нафтних компанија Србије, каже да су од почетка августа просечне малопродајне цене бензина и ауто-гаса у Србији ниже пола динара, док се дизел и даље точи по истој цени.
- Уместо јефтинијег горива, пумпе нуде друге маркетиншке погодности, па се само у одређено доба дана бензин и дизел продају 3 до 6 динара јефтиније. Гориво за пољопривреднике је до 12 динара јефтиније - каже Мићовић за "Политику".
Како је додао, он не очекује да ће гориво појефтинити ни наредних дана, већ да до промена цене може доћи само услед неког новог већег економског удара. Иначе, српско тржиште је једно од најскупљих у региону - испод нас су Мађарска, Бугарска, Македонија, Румунија и Босна и Херцеговина када је безоловни у питању, а дизел је јефтинији у Словенији, Хрватској, Мађарској, Црној Гори, Бугарској, Румунији, Босни и Херцеговини и Македонији.
Извор: Телеграф