резултирала је експанзијом е-трговине, истакла је министарка трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић на представљању УСАИД-ове анкете „Хиљаду предузећа“.
Међутим, криза која траје већ готово две године, није зауставила ни домаће ни стране инвеститоре, а наше компаније успеле су да производе и буду конкурентне на светском тржишту, оцењено је на конференцији.
Глобална криза која је утицала на скраћивање ланаца снабдевања и оријентацију извозника на ближа тржишта, условила је и промену у личној карти српског извоза, оценила је директорка УСАИД-овог пројекта сарадње за економски развој Драгана Станић.
Представљајући истраживање, она је казала да је већина предузећа задржала број запослених на нивоу као пре кризе, а видљив је и опоравак пословања, осим за микро, мала и средња предузећа.
"Свега 11 одсто привредника сматра да је пад у њиховим приходима био већи од 30 одсто" рекла је Станић.
Анализом је утврђено да су успешније оне фирме које су дигитално присутне. Брзи прелазак на интернет трговину у време кризе, може се рећи да је спасао опстанак многих малих и средњих предузећа, казала је министарка Матић.
Председник привредне коморе Србије Мако Чадеж додао је да је и држава адекватно одговорила на економске проблеме компанија и грађана изазване корона кризом, и оценио да смо можда ударни део прошли боље него поједине развијеније земље.
"Ове године имамо готово 30 одсто раст извоза, то говори да компаније проналазе тржиште, да производе и да су конкурентне" рекао је Чадеж.
Амбасадор Сједињених Америчких Држава у Србији Ентони Годфри похвалио је раст српске привреде, нагласивши да је веома важно да постоји спона и разумевање између државе и привреде и да држава правовремено одговара на захтеве привредника.
ГЗС/РТВ