у односу на протеклу годину, кажу у Српској асоцијацији увозника возила и делова уз оцену да тржиште аутомобила у Србији расте због бољих услова финансирања, лакше набавке и појефтињења возила.
У Србији су се 2018. највише продавала возила марке „шкода“, затим „фијат“, „фолксваген“, потом „рено“, „дачиа“, „хјундаји“, а значајно интересовање владало је за јапанске аутомобиле.
Председник Асоцијације Милош Петровић рекао је Танјугу да је према подацима МУП-а, и критеријуму први пут регистровано ново возило, прошле године укупно регистровано 30. 731 возило, а од тог броја, 25.000 чине путничка и 5.500 лака комерцијална возила до 3, 5 тона.
„Према тим подацима види се да смо се ‘вратили’ на 2011. годину кад је продато 30.000 возила, али смо далеко од 2008. када је продато 60.000 возила“, рекао је Петровић.
У Србији је 2018. највише интересовања било за возила марке шкода, затим фијат, фолсваген, потом рено, дачиа, хјундаји, а говорећи о томе шта је утицало на већу продају нових аутомобила, Петровић је рекао да је највише утицало то што је сада никад лакша набавка возила, затим то што се све више удружују финансијске институције, продавци, осигуравајуће куће, и самим тим лакше долази до кредита, поједностављена је процедура, а аутомобили никад нису били јефтинији.
Такође приметно је и да је повецана и продаја луксузних аутомобила из премиум сегмента и то мерцедеса, аудија, БМW-а.
„Сва три луксузна бренда су се врло добро продавали, а као нови брендови су се појавили и ренџ ровер, ферари, масерати, ролс ројс, и приметно је да се та луксузна возила све боље продају“, навео је Петровић.
Што се тиче продаје електричних возила, то је и даље на нивоу статистичке грешке, истиче саговорник Танјуга.
Он наводи да је, од када је почео тренд електрификације, продато свекупуно 400 возила који су еколошки чиста.
Ипак, приметан је тренд да компаније све више прелазе на еколошки чиста возила, па је важно да постоје како подстицаји за то, тако и одговарајућа инфраструктура.
Петровић каже и да је поражавајуће то што се сваке године увози велики број половних возила.
„Србија је једина земља у свету где се може увести из 2000. године аутомобил, практично стар 19 година“, рекао је Петровић.
Како каже, потом се власници срећу са проблемима да та возила не могу да прођу технички преглед због нове уредбе.
"У 2018. 143.000 половних аутомобила је ушло у Србију, а претходне 157.000, што значи да је мање половних возила ушло у земљу, јер се најављује да неће моћи да се региструју ако имају недозвољену емисију гасова", рекао је Петровић.
Увоз односно продаја половних возила је пет пута виша него нових аутомобила, а 90 одсто њих има Еуро 3 норму, што је већ забрањено у Европи, указује саговорник Танјуга.
ГЗС / Танјуг