а
потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре
Зорана Михајловић поручила је да ће аутопут од Љига до Прељине бити у
саобраћају идуће године.
Представници
Коридора Србије су потврдили најаве министарке Михајловић да ће аутопут на
деоници Љиг - Прељина бити завршени и пре званичног рока - а то је 25. август
2016. године.
"Као
што се по јутру дан познаје, тако се и по пробијању тунела Савинац врло јасно
види да ћемо ми следеће године ићи овим аутопутем", рекла је Михајловић
која је присуствовала пробијању тунела са директором Коридора Србије Дмитром
Ђуровићем.
Са
различитих страна два багера су пробила последњи метар камена након чега су
радници то обележили отварањем шампањца.
Министарка Зорана Михајловић, фото: ГЗС
Михајловић
је рекла да је деоница Љиг - Прељина у дужини од 40 километара веома тешка и да
на њој укупно има 66 мостова, од којих је до сада завршено 57.
"Иде
све у року и ове године се види разлика у односу на све претходне", рекла
је министарка истичући да је успех у том пројекту резултат тимског и даноноћног
рада.
Тунел
Савинац је пробило домаће предузеће Планум које је ангажовано као подизвођач,
док је главни извођач радова на тој деоници азарбејџанска компаније Азвирт.
"Нарочито
у последњих годину дана ово је резултат искључиво тимског рада и представници
министарства су стално на терену и помажу да се превазиђу све препреке и да би
се све урадило у року. Нико овде не ради сам, већ радимо као тим и то желимо да
покажемо грађанима Србије", нагласила
је Михајловић.
Она
је истакла да се ради и по 24 цаса дневно како би Србија што пре имала аутопут
на том правцу који ће јој помоћи да повећа своје приходе и и да се привредно
развија.
Михајловић
је рекла да се приводе крају многи послови на железничкој и путној
инсфраструктури и подсетила да је јуче отворила модернизовану пругу код Сопота
дугачку 18 км, са брзином саобраћаја возова од 120 киломентара на сат.
"Озбиљно
се ради на Коридорима 10 и 11. Коридори повезују градове и људе, али пре свега
Србију са Европом и светом, то је оно што желимо да видимо - да је Србија
инфраструктурни транзитни коридор", поручила је министарка.
Михајловић
је додала да су при крају разговори о завршетку обилазнице око Београда са
потенцијалним извођачима, као и за деоницу Коридора 11 од Сурчина до Обреновца.
Она
је додала да су изабрани и главни извођачи радова за последњу деоницу Коридора
10, која није била уговорена, од Српске Куће до Левосоја на југу земље.
Такође,
Михајловић је рекла да је завршен јавни позив за изградњу моста преко Дрине
између Братунца и Љубовије и поручила да се у Србији нека градилишта затварају,
док се друга отварају што је важно за српско грађевинарство и привреду.
Ђуровић
је захвалио потпредседници владе на уложеном труду и посвећености на изграђи
Коридора додајући да је за пробијање десне цеви тунела Савинац остало још 62
метра.
Он је
истакао да је тунел Голубац претворен у усек и да је тако остварена уштеда за
Србију од три милиона евра.
Директор Коридора Србије, Дмитар Ђуровић, фото: ГЗС
Према
његовим рецима, свих пет тунела на деоници Љиг-Прељина биће завршени до краја
ове или најкасније почетком наредне.
"Не
знам да ли је теже радницима или нама пошто сви имамо велику одговорност према
грађанима да би што пре завршили аутопут како би спасили многе животе, што је
наш основни циљ", рекао је Ђуровић.
Он је
рекао да ће у 2015. години бити завршено 92 одсто посла на деоници Љиг-Прељина.
Директор
"Планума" Ратомир Тодоровић је рекао да ће до краја године леви тунел
Савинац бити оспособљен за саобраћај, док ће десна цев бити пробијена почетком
наредне године.
Представник
компаније "Азвирт" Фикрет Најафов је захвалио Министарству грађевине и
"Коридорима Србије" на помоћи истакавши да сви српско предузеће "Планум"
добро ради свој посао.
Уговорена
вредност трунела Савинац је 9, 85 милиона евра, а пројекат је урадио
саобраћајни институт ЦИП.
Пробијању
леве цеви тунела Савинац присуствовали су представници амбасаде Азербејџана у
Србији.
Градња
Коридора 11 од Љига до Прељина се финансира азарбејџанским кредитом од 300
милиона евра, а Србија је издвојала осам милиона евра.
Извор:
Танјуг