како сматрају ауто увозници, напокон отворити тржиште четвороточкаша веће запремине мотора.
Новину у одређивању цене регистрације возила најавио је министар финансија Душан Вујовић који је најавио да ће сет нових закона бити спреман до краја ове године. Вујовић је рекао да је време за измене пореских закона и навео “пример плаћања пореза на аутомобиле који је до сада био по кубикажи возила уместо да се рачунала вредност”.
Трговци аутомобила поздрављају ову промену.
Граница 2.000 кубика
- Због висине регистрације тржиште возила са више од 2.000 кубика је у последњих шест - седам година потпуно замрло, а такве аутомобиле куповале су једино фирме и правна лица. Тако смо имали случај да, рецимо, “ауди 4,2” кошта на пијаци између 1.000 и 2.000 евра, а да му порез годишње изађе чак 3.000 евра. Зато нико није куповао аутомобиле јаче кубикаже какви су “бмв”, “мерцедес” или “ауди” јер регистрација сваке године кошта као још једно половно возило. Очекујем да ова новина управо отвори то тржиште - објашњава Милан Белин, из групације “Рено - Нисан - Дачија Србија”.
Колико је тренутни ценовник регистрације возила нелогичан доказује и пример који наводи Дејан Поткоњак, главни и одговорни уредник магазина “Аутобилд”.
- Апсурдно је да се за нови, луксузни “БМW X5 xДрајв”, који вреди готово 60.000 евра, плаћа порез од око 10.500 динара, док власник 10 година старе “тојоте РАВ4” плаћа 4,5 пута већи порез, односно око 45.000 динара! - прича Поткоњак.
Како објашњава, "цака" је у неколико стотина кубних центиметара - или чак и мање! - на магичној граници од две литре радне запремине која је код нас и даље актуелна, иако није у складу са технолошким развојем возила.
Аутомобили сада због модерних технологија развијају веће снаге из много мање радне запремине.
Шта ће бити критеријум вредности возила?
Нови ценовник регистрације возила биће свакако праведнији, међутим и даље има нејасноћа.
- Поставља се само питање која ће се вредност аутомобила узимати као критеријум приликом одређивања аутомобила. Да ли каталошка вредност АМСС-а или факторна установљена, рецимо, приликом увоза и склапања фактуре? Сматрам да је најбоље да се регистрација одређује на основу снаге, а не кубикаже мотора - наглашава Белин.
Порез на луксуз тема већ годинама
Иначе, укидање уредбе о регистрацији возила по кубикажи годинама је предмет негодовања возача у Србији и досад је више пута апеловано да се измени, јер је технолошки одавно превазиђена.
Овај "порез на луксуз" уведен је 2009. године под изговором светске економске кризе. Укидање непопуларне уредбе први пут је разматрано 2011, а прошле године се месецима развлачило као тема. Као што бива, све се завршило на причама.
Током расправа о измени уредбе о "порезу на луксуз" досад је провејавао став да се уведе опорезивање на основу релевантнијих фактора, као што су коњске снаге, почетна цена возила, годиште...
Извор: Блиц