једној од највећих и најзначајнијих специјализованих изложби прехрамбене индустрије у Уједињеним Арапским Емиратима и региону Залива, која ће се одржати од 21. до 25. фебруара.
Како је саопштила ПКС, ово је први сајам који ће се одржати уживо у 2021. и од почетка пандемије ковид 19, уз присуство представника компанија које излажу на сајму, а уз поштовање свих мера заштите.
Производни и извозни потенцијал представиће Мастер Фруитс Београд, ПИК Бечеј, Фабрика дечије хране Добановци, Мамбико аграр Београд, Цолд Прессок, Београд, Натура Густо Параћин, ИТН Београд, МИРАX АГРАР Београд, Јафа Црвенка, БМН Малинас, Пожега и Млекара Шабац.
Српски производи биће представљени у једној од главних хала, Траде Центре Арена, резервисаној за Националне павиљоне.
Посетиоци сајма ГУЛФООД, потенцијални пословни партнери, увозници и дистрибутери имаће прилику да се упознају са широким асортиманом српских производа као што су смрзнуто, сушено и конзервирано воће и поврће, воћни преливи и квалитетни џемови без додатог шећера.
Такође, биће представљени и млечни производи, дечија хране, хладно цеђени сокови, као и бутер и млеко од коштичавог воћа, гранола, производи од екструдираног пиринча и хумуса.
Зорана Делић из ПКС каже да Уједињени Арапски Емирати увозе више од 80 одсто прехрамбених производа, од чега 50 одсто поново извозе у земље Залива и источну Африку и да улазак на ово тржиште представља дугорочно обезбеђивање пословања свим произвођачима хране и пића из света, па самим тим и велику шансу за српске компаније.
"Важно је напоменути да произвођачима који желе да извозе на тржиште УАЕ поседовање Халал сертификата даје додату вредност производу. Халал сертификат обавезан је код производа анималног порекла као што су млеко и млечни производи и месо", објаснила је Делић.
Посетиоци сајма су купци, представници малопродајних ланаца и увозници највише са Средњег истока, затим из Азије и Африке, док их је нешто мање из Европе и Америке.
Ове године регистровано је 2.845 излагача из 85 земаља света, а осим Србије, на националним штандовима представиће се и Италија, Француска, Белгија, Немачка, Русија, Аустрија, Шпанија, Холандија, Турска, Тунис, Саудијска Арабија, САД, Индија, Египат, Јапан.
Посебне мере заштите од епидемије биће спровођене током сајма, а подразумевају обавезно ношење маски, дезинфекцију руку и држање дистанце од два метра.
Ваздух у халама се мења осам пута у току сат времена, прописано је правило једна особа на четири метра квадратних, а сваки узорак за дегустацију мора бити посебно упакован.
Дозвољени су пословни разговори "једна на један, а на сваком штанду биће постављена заштитна стакла као додатна сигурност приликом пословних разговора између излагача и пословних партнера. ГУЛФООД годишње посети више од 95.000 посетилаца из око 100 земаља, одржава се 26 година, а Србија се, са излагачима, представља четврти пут.
ГЗС / Танјуг