као генерални заступник те чешке компаније за нашу земљу, и још 800 камиона из програма „Ивеко”.
„То је у пословном смислу била најуспешнија година наше фирме од оснивања, 1995” - казао је Миленко Костић за агенцију РИНА.
У програму продаје камиона, којег води Александар Петронијевић (Чачак, Крњача, Нови Сад) запослено је 125 радника с просечним примањима од 71.000 динара за прошли месец.
Људи који раде у продаји путничних аутомобила „шкоде”, у Чачку, Београду, Новом Саду и Нишу, њих 511, зарађују у просеку 67.000 динара.
„Наши аутомобили марке `шкода` били су 2019. најпродаванији на тржишту које ми покривамо, и захвалан сам коелктиву на том успеху” - истиче Костић, најуспешнији привредник у овом делу Србије.
„Ауто Чачак” је основао своје предузеће и Подгорици које такође успешно послује само што су зараде нешто веће (800 евра месечно) због оскудице у радној снази.
Миленко Костић је 7. маја 1996. године потписао пробни уговор са чешком „Шкодом” за увоз и продају аутомобила те компаније на подручју Савезне Републике Југославије, тада окованом санкцијама и притиснутом невољама сваке врсте. Уговор је био са тешким условом: ако за наредних 180 дана прода 500 „шкода”, остаће у послу.
„Први шлепер дочекао сам испред наше управе у Коњевићима код Чачка и то са трубачима, баш због тога што је доба било тешко. И до краја те године продао сам хиљаду аутомобила – каже Костић.
Обдарен нарочитим смислом за посао, понетим из завичајног Драгачева, пре неколико година доживео је част коју никад неће заборавити:
„Председник Чешке Републике, Милош Земан, који је априла 2014. допутовао у званичну посету Србији, право са аеродрома дошао је у салон `Ауто Чачка` на Новом Београду. Уважавајући тог државника ипак смем да кажем да смо се и пре тога спријатељили јер сам, рецимо, у једном од наших ранијих сусрета имао част да ме прими у свом кабинету у Прагу и послужи чешком ракијом – истиче Костић.
„Ауто Чачак” је, благодаран због успеха, у Коњевићима опремио и отворио музеј аутомобила свог добављача, једини такав ван Чешке. Реч је о више модела, најстарији је из 1946. а најмлађи из 1996. Костић их је прикупио у Србији и Чешкој, сређени су у „Ауто Чачку” и нису на продају.
ГЗС/РИНА