Креће: Погледајте трасу аутo - пута Прељина - Пожега 



 




Креће: Погледајте трасу аутo - пута Прељина - Пожега
28.04.2019 16:52 | 7 коментар(а)



Траса ауто-пута Београд – Прељина на Коридору 11 требало би ускоро да буде потпуно завршена, а у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре
Фото РИНА

очекују да ће саобраћај и на деоницама Обреновац – Уб (26,2 км) и Лајковац – Љиг (24 км) почети да се одвија до почетка летње сезоне. Како наводе у овом Министарству, све је спремно и за наставак изградње Коридора 11, односно за почетак радова на деоници од Прељине до Пожеге. Дуж пројектоване трасе Јавно предузеће „Путеви Србије“ спроводи убрзано процедуру експропријације, која ће пратити предвиђену динамику изградње. Према најавама, прво ће, већ током јуна, бити грађени тунели Муњино брдо и Лаз, кроз планину Јелицу, а цела траса требало би да буде завршена за три године.

 ДО ЧАЧКА ОД ЛЕТА 103 КИЛОМЕТРА АУТО-ПУТА

Подсећајући да је на ауто-путу од Београда до Прељине у новембру 2016. пуштено у саобраћај 40,3 километра, у надлежном Министарству констатују да ће се скорашњим завршетком још две деонице (Обреновац – Уб и Лајковац – Љиг) за саобраћај оспособити укупно 103 километра ове трасе. До краја године очекује се завршетак радова и на деоници Сурчин -Обреновац (17,6 км), чиме ће укупна дужина ауто-пута на Коридору 11 у саобраћају бити повећана на 120 километара. Пре две седмице на Самиту шефова влада Народне Републике Кине и 16 земаља Централне и Источне Европе у Дубровнику потписан је меморандум са кинеском компанијом „CCCC“, за изградњу деонице Нови Београд – Сурчин.

- За ову деоницу, која је важна за повезивање градских саобраћајница у Београду са Коридором 11, очекујемо да ускоро буде потписан Kомерцијални уговор, како би на пролеће идуће године могли да почну радови – наводи у одговору „Чачанском гласу“ Прес служба Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

 ТРАСА АУТО-ПУТА КРОЗ ОВЧАР И ЈЕЛИЦУ

За деоницу од Прељине до Пожеге, чија је дужина 30,96 км, а која пролази кроз територије Чачка, Лучана и Пожеге, у новембру 2017. године потписан је комерцијални уговор са кинеском компанијом „CCCC“. Вредност уговора (пројекта) је 523,53 милиона долара (450 милиона евра) и он се односи на пројектовање, извођење радова и испоруку опреме, материјала и делова, са роком за израду пројектне документације од шест месеци и за извођење радова 36 месеци. На 2. форуму “Појас и пут” у Пекингу требало би да буде потписан Уговор о зајму за финансирање ове деонице.

У Министарству кажу да је све спремно за почетак радова на овој деоници, прво на тунелима Муњино брдо и Лаз, заједно са изградњом кампова за смештај људи, опреме и материјала. Ова саобраћајница неће ићи кроз Овчарско-кабларску клисуру, јер је то Предео изузетних одлика.

Саобраћајница заобилази Овчарско Кабларску клисуру да не би нарушила природу

Каратеристично за ову деоницу је што пролази кроз веома тежак географски терен, због чега ће морати да се изграде бројни тунели и мостови, који чине скоро трећину трасе. Биће изграђено три тунела и 35 мостова, разних дужина и распона, усклађених са препрекама и конфигурацијом терена.

- Од тог броја, 13 мостова је дужине преко 100, а најдужи је 478 метара и он ће бити на укрштању са железничком пругом, иза железничке станице Пријевор. Укупно је  пројектовано 16 једнораспонских мостова, дужине од десет до 25 метара. Мостова дужине од 25 до 100 метара има шест на овој деоници. Мост преко Западне Мораве у Паковраћу, непосредно испред Овчарско-кабларске клисуре, јединствен је у односу на остале. Он премошћује реку распоном од 80 метара, а укупне дужине је 330 метара и најзахтевнији је на деоници. Идејним пројектом предвиђена је изградња тунела Муњино Брдо, Лаз и Трбушани. Тунел Трбушани налази се у првој трећини деонице и ради се у „отвореном“, односно, након извођења он се затрпава, како би се преко њега вратио постојећи државни пут. То значи да се у брду ископа усек, затим се у том усеку изведе армирано-бетонска тунелска цев, а након тога се она засипа земљом и поново озелени - објашњавају у Министарству.

Након овог дела, траса ауто-пута прелази преко Западне Мораве и пење се обронцима Овчара и Јелице. Кроз планину Јелицу пробија се тунел Лаз. Затим се траса спушта према Лучанима, кроз Марковицу и Негришоре. После Лучана пролази кроз брдски масив тунелом Муњино Брдо до места Прилипац, где је и завршетак деонице.

Из тунела Лаз  aуто пут кроз Лучане  на стубовима, у Муњино брдо   

Сва три тунела су пројектована са две одвојене тунелске цеви. Дужине тунелских цеви тунела Трбушани су приближно 300 метара,  тунела Лаз приближно 2.700 и 2.900 метара, а тунела Муњино Брдо по приближно 2.800 метара. У дугачким тунелима, као што су Лаз и Муњино Брдо, пројектоване су све неопходне додатне мере безбедности, у складу са законским прописима – кажу у Министарству.

ВЕЗА СА БОСНОМ, ЦРНОМ ГОРОМ, БУГАРСКОМ И ГРЧКОМ

Траса Прељина – Пожега, као део ауто-пута Београд – Јужни Јадран (Е-763)  је важна не само за развој Моравичког округа и овог дела Србије, већ и за регионално повезивање, пошто ће се код Пожеге укрштати ауто-путеви који иду ка Босни и Херцеговини (ауто-пут Београд - Сарајево) и ка Црној Гори (Коридор 11), а код Чачка се са Моравским коридором повезују Коридор 11 и Коридор 10, ка Бугарској и Грчкој.

 ТРИ ПЕТЉЕ

Како је раније најављено, од Прељине до Пријевора саобраћајница ће ићи дуж реке Чемернице и малим делом поред Западне Мораве (око осам километара). На ауто-путу Прељина – Пожега биће изграђене и три петље, од чега је најважнији чвор Прилипац, на самом крају деонице, одакле ће водити путеви ка Бољарима и Котроману.

Чачански глас - ГЗС













Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (7)

  • Pp      | 01.May 2019.21:45 h

    Kilometar autoputa,kod nas je najskuplji u svetu.
  • Ivanjica      | 30.Apr 2019.00:45 h

    Ima li negde Ivanjice, ima li nas negde u planovima za auto-put, infrastrukturu, fabrike, nova radna mesta, investitore???!!!
  • Logor      | 29.Apr 2019.18:55 h

    Videcemo kako ce ocistiti auto put preko Pestera kad naduvaju smetovi.Plus ide preko Boljara gde ima 20 stanovnika
  • Dragacevac      | 28.Apr 2019.21:59 h

    Po koji put
  • Ivanjica      | 28.Apr 2019.21:16 h

    Puteve Bratstva i Jedinstva u duzini od po 100 km gradili budakom i krampom za godinu dana, a ovi danas sa svom mehanizaciom dovode Kineze i treba im 3 god. za 30 km. BRUKA
  • panter      | 30.Apr 2019.09:00 h

    Koliko je tada bilo ljudi? Kakva je tada bila omladina? Sposobna i htela da radi.Ovi dansnji prezasticeni i nema to snage za rad. Svaka cast ovoj vlasti.Oni bar rade te puteve.Proci ce i te tri godine.Ovo je za svaku pohvalu.A vi iz Ivanjice da budete malo vise zahvalni za ovu investiciju.Dosta su vas prethodne vlasti gurale u kraj zbog Đenerala.
  • Pesak      | 28.Apr 2019.20:48 h

    7658a najava pocetka izgradnje. Rucno brojano
  • Јовир      | 28.Apr 2019.17:46 h

    Да ли је могуће да не знају да ће бити проблем релација Обреновац - Београд (улаз поред Аде). То је јако лош пут, а вероватно ће 90% аутомобила наставити том релацијлм. Питам се ко ће ићи у Сурчин, осим транзита?



  •  



























     


     

    © Глас Западне Србије
    Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
    060 5000 150, 032 347 001

    Импресум

    Статистика сајта:
    Прес: 71.322.948 посета
    Тренутно на сајту: 85 посетилац(a)