Највећи проблем представља испуњавање услова да полигон поседује успон, као и довољно простора за операцију скретања улево или удесно за возила Е и Ф категорије, што су возила камиони с приколицом и трактори.
Комора је своје чланице ауто школе, питала и да ли имају простора и могућности да прилагоде своје полигоне правилником, а ни ти резултати, како пишу Новости, нису охрабрујући јер је свега 8,8 одсто АШ рекло да то може да изведе. Више од 30 одсто ауто школа категорично је рекло да нема услова ни могућности да измени услове полагања и обуке возача на полигону.
Због тога се очекује, да дође до још једне "сече" броја аутошкола у Србији, 27. октобра од када нови правилник почиње да важи.
Процењује се да ће око 300 до 450 ауто школа морати да се затворе до ступања на снагу новог Правилника о обуци возача.
Наиме, према новом Правилнику, ауто-школе ће морати да имају полигон од око 5.000 квадратних метара, и то у свом власништву или макар изнајмљен, што ће мало ко у нашој земљи моћи да испуни.
Према правилима која ће важити од 27. октобра, ако имате дозволу од власника неке јавне саобраћајне површине, можете на њој да држите часове вожње. Тако тренутно највише школа функционише на великим паркинзима и осталим просторима који се ни за шта не користе. Међутим, нови Правилник предвиђа да свака ауто-школа има свој или изнајмљени полигон који мора да има најмање 5.000 квадратних метара, односно 50 ари.
Уколико се не пронадје компромис до 27. октобра, многе ауто школе биће затворене.Овај Правилник највише ће погодити престоницу у којој многи неће моћи да пронадју адекватан простор за полигон ,ни да га купе или изнајме, сматрају из чачанских ауто школа које ће се ,након избора представника, званично огласити почетком августа.
Петар Рашета, секретар Коморе ауто школа Србије и Заједнице ауто школа Србије у телефонској изјави за Глас западне Србије рекао је да ће примена овог Правилника у пракси бити тежа и да је могуће очекивати његову допуну. Он је додао да су локалне самоуправе инертне и да би требало да се укључе како би ауто школама омогућиле да обављају своју делатност.
Новости, Глас западне Србије
Dodaj sliku
Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, šovinističke ili preteće poruke neće biti objavljeni. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne održavaju stavove Glasa Zapadne Srbije.
Župana Stracimira 9/1, Čačak
redakcija@glaszapadnesrbije.rs | cacakvideo@yahoo.com
Izdavač: Privredno društvo GZS doo Čačak.
Glavni i odgovorni urednik: Gvozden Nikolić.
Registar javnih glasila Republike Srbije broj: IN000143.
Izrada: DD Coding
© Glas Zapadne Srbije 2025. Sva prava zadržana.