екскурзија и рекреативне наставе.
И због тога у овом периоду Министарство унутрашњих послова појачајно контролише превознике ради заштите безбедности ученика и наставника.
"Правилником о начину организовања превоза деце и наставника прописани су услови које морају да испуне аутобуси којима се врши превоз деце, односно возачи. Ми контролу спроводимо од 2019. године када је Правилник ступио на снагу. Када је реч о аутобусима, они треба да су технички исправни, да поседују потврду о техничкој исправности, која није старија од 30 дана, да имају прописану сигнализацију и прописану опрему и обележени саобраћајним знаком да се тим аутобусом врши превоз деце", рекао је за Тањуг мајор Владимир Вида из Управе саобраћајне полиције МУП-а.
Када су возачи у питању, навео је Вида, они поред документације, морају да имају и лекарско уверење које није старије од годину дана, обавезан одмор од најмање 11 сати од отпочињања превоза и да се сваки возач од стране саобраћајне полиције алкотестира.
"Наведеним Правилником је прописано да организатор превоза мора најкасније 48 сати пре него што започне путовање пријави полицији превоз како би се сви организовали на време и извршили контролу. И уколико након тог рока неко пријави превоз, може то бити и родитељ који уочи да то није учињено, полиција ће изаћи на терен и извршити контролу, али ће се у том случају утврдити одговорност због чега организатор то није пријавио", казао је Вида.
Према његовим речима, у највећем броју случајева организатор превоза деце су или школе или туристичке агенције.
"Прошлог лета смо нажалост имали случај када један превоз из Новог Сада који је кренуо ка Тари, није био пријављен и није био контролисан од стране полиције и догодила се саобраћајна несрећа код Пожеге где је четворо деце задобило повреде. Тада су извршени и надзори у просторима превозника, упућени су дописи и Министарству просвете и Министварству туризма како би се утврдиле одговорности и предузеле мере у надлежности министарства", рекао је Вида.
Каже да у претходне две године није био велики број организованих превоза деце због епидемилошке ситуације.
"Током прошле године у целој Србији негде око 2.200 аутобуса и возача је контролисано од стране саобраћајне полиције. У 10 случајева су утврђене неисправности, углавном због недостатка документације, али у три случаја су возачи били под дејством алкохола, не у великим вредностима, али када се врши превоз деце вредност алкохола у крви вредност мора бити нула", навео је Вида.
ГЗС / Танјуг