Званична понуда
о стратешком партнерству, међутим, још
се чека. Јавност зато све чешће спекулише
нису ли Финци одсутали од ФАП-а. Чињеница
је да су добили додатних 15 дана рока не
би ли доставили своју коначну понуду -
како и под којим условима улазе у фабрику.
Влада Србије
је на седници од 28. августа изменила
један члан Уредбе о стратешком партнерству.
Комисија преговара са изабраним понуђачем
и најкасније у року од 60, уместо досадашњих
45 дана, доставља Министарству привреде
предлог уговора о стратешком партнерству.
Прати га мишљење надлежне организације
за спречавање прања новца о непостојању
сметњи за закључење уговора. Многи
претпостављају да је рок продужен управо
због финске компаније.
- Нисмо много
упознати са детаљима преговора, али
чули смо да су Финци тражили још 15 дана
за додатне разговоре - објашњава Петра
Петровића из синдиката ФАП "Слога".
- Изгледа да покушавају да нађу интерес
да дођу у Прибој. У међувремену се поново
актуелизовала прича о заинтересованости
чешке компаније ТАТРА. Она је била у
игри и 2005. године. У међувремену поједини
погони ФАП-а раде, али не сви. Ради
склапање кабина, припремни послови,
машинство нешто мало, а монтажа и не
ради.
Сумњу да би
фирма "Сису" могла да одустане
подгрејала је и најава министра Братислава
Гашића да ће у Прибој стићи чешка
компанија. Истовремено је председник
Србије Томислав Николић, током посете
Кини, позвао менаџмент кинеске "Шанкси
групе" да уложе у српске фабрике
камиона - ФАП и "Заставу камионе".
- Засад немамо
никаквих информација да су спекулације
истините - рекао је за "Новости"
директор ФАП-а Зоран Жаковић. - Представници
компаније ТАТРА су обилазили фабрику.
То је само доказ да Влада Србије брине
о судбини ФАПа-а.
Ово предузеће
упошљава близу 760 људи. Евентуално
стратешко партнерство са Финцима не
мора да значи решавање судбине читавог
комплекса. Зато надлежни позивају и
друге компаније не би ли оне преузеле
евентуално друге делове некадашњег
прибојског гиганта.
Тешки преговори
Преговори
са финском компанијом "Сису" су
изузетно тешки, сазнају "Новости"
у Влади Србије. - Зато се улази у лагану
причу и са другим произвођачима који
су заинтересовани и који су већ
контактирали са Владом. Ипак, Финци
остају главни кандидат за преузимање
прибојског гиганта. Ако не буде договора,
наставиће се преговори са другим
компанијама.
Заједничко
предузеће
Први савремени
камиони из прибојске фабрике ФАП са
знаком финске компаније "Сису"
појавиће се крајем године, јер би
производња, требало да крене од априла,
чуло се крајем јануара ове године, у
време када је висока српска делегација
била у Финској. Деловало је да су преговори
око сарадње при крају. Инвестиција
финске компаније у прибојску фабрику
аутомобила требало би да иде кроз
стварање заједничког предузећа. У
систему ФАП корпорације су четири
зависна предузећа: ФАП "Стан", ФАП
"Ливница са надградњом", ФАП "Лим"
и ФАП "Транспорт". ФАП је једна од
17 стратешки важних предузећа која су
заштићена од принудне наплате до краја
маја 2016. године.
Извор: Новости