Тодоровић у интервју за лист Ало: Вратићемо Чачку стари сјај 



 

Тодоровић у интервју за лист Ало: Вратићемо Чачку стари сјај
07.11.2017 16:21 | 0 коментар(а)



Чачак – Градоначелник Чачка Милун Тодоровић дао је интервју за дневни лист Ало где је рекао да је из бизниса ушао

у политику вођен једино жељом да нешто уради за свој народ и генерације које долазе.Глас западне Србије има  веома коректну сарадњу са овим дневним листом који нам је уступио цео интервју са првим човеком града на Морави. 

Тодоровић је на место првог човека града на Морави дошао након 20-годишње владавине „династије Илић”. Један је од малобројних који су се одрекли свих привилегија које са собом носи обављање јавне функције, па његове градоначелничке плате одлазе грађанима Чачка којима је новчана помоћ најпотребнија.

Ало: У предизборној кампањи обећали сте Чачанима да ћете радити без плате, дневница и возача. Да ли сте одржали своје обећање?

- Да, одржао сам обећање! Сматрам да политичари који обављају јавне функције, а којима то материјални услови дозвољавају, треба да се одрекну плате, дневница и осталих привилегија. Моје градоначелничке плате прослеђене су најугроженијим породицама и грађанима којима је помоћ била неопходна.

Ало: На последњим изборима Нова Србија Велимира Илића, после готово две деценије, доживела је потуни фијаско у Чачку. Колико је било тешко сменити „династију Илић”?

- Наши суграђани су начином на који су гласили показали жељу за политичким променама. Једноставно, до смене власти у Чачку је дошло због потребе грађана за новим људима, новим идејама, новом енергијом.

Ало: Какво стање сте затекли у градској каси када сте дошли на место градоначелника?

- Добро, буџет града је био, а и сада је ликвидан. Важно је напоменути да у протеклих годину дана константно расте наш основни приход - порез на зараде, што је најбољи показатељ да се наши суграђани запошљавају.

Ало: Шта сте за ових годину и по дана колико сте на челу Чачка учинили како би се побољшао живот у граду?

- Од првог дана смо кренули са интензивним радом, пре свега вођени жељом и потребом наших суграђана да Чачку вратимо стари сјај. Завршили смо неке већ започете пројекте и кренули у нове. Поменуо бих само завршетак изградње Дома ученика, Прихватилишта за незбринуте животиње, реконструкцију моста на Западној Морави, који је изграђен пре 40 година и који одавно није био сигуран за саобраћај... Коначно је започета реконструкција Дома војске за потребе градске библиотеке, реконструкција породилишта, набавка опреме и реконструкција ангио-сале у градској болници. Значајно је унапређена електро-енергетска стабилност града реконструкцијом постојеће мреже... Обновили смо и споменичке комплексе, подржали одржавање различитих културних и спортских манифестација, а нисмо заборавили ни социјално угрожене, децу, младе, особе са посебним потребама и наше најстарије суграђане. Настојали смо и настојимо и даље да унапредимо животне услове у свим областима. Значајан потенцијал нашег развоја је и пољопривредна производња - воћарство и повртарство. Ове године смо у ту област уложили преко 70 милиона динара. Циљ нам је како развој примарне пољопривредне производње, тако и развој прерађивачких капацитета.

Ало: Који су највећи инфраструктурни проблеми Чачка?

- Пре бих рекао да су то изазови, а не проблеми. Мислим на инфраструктурно опремање пословне зоне, завршетак аутопутева, којима ћемо наш град повезати не само за земљама региона већ и са земљама Европе, и на реконструкцију локалне путне инфраструктуре, која годинама није обнављана, нарочито у централним градским зонама.

Ало: Који су највећи проблеми грађана у Чачку?

- Као и код већине грађана Србије, то је незапосленост. Први задатак који је ово градско руководство себи поставило је запошљавање барем једног члана из породица у којима нико нема запослење, што је и остварено. Осим тога, активним мерама запошљавања успели смо да смањимо број незапослених. О томе сведоче следећи подаци: 30. јуна 2016. године, према евиденцији Националне службе за запошљавање Чачак, било је 10.480 незапослених, а 30. септембра ове године их је 8.555. Наши планови су да наставимо са директним финансијским подстицајима за отварање нових радних места. Поред тога, средином следеће године бићемо у прилици да потенцијалним инвеститорима понудимо пословну зону у Прељини потпуно опремљену за отварање нових фабрика, што је најзначајнији корак ка решавању незапослености.

Ало: Шта су вам у наредном периоду приоритети?

- Завршетак започетих пројеката, али и намера да се истим темпом крене у нове. Уверени смо да ћемо и убудуће, као и до сада, имати пуну подршку Владе Републике Србије. Коридор 11 завршен је од Љига до Прељине и планирано је да се баш у Прељини повежу Коридор 11 и 10. На тај начин ће Чачак бити повезан са Црном Гором, са једне стране, и преко Коридора 10 са Македонијом, Бугарском и Грчком. Осим тога, у близини Чачка се налази аеродром „Морава - Лађевци“, који ће бити у функцији не само путничког саобраћаја већ и теретног. Завршетком пословних зона које градимо у Прељини и Коњевићима, уз привлачење инвеститора и отварање фабрика, Чачак ће постати модеран град и један од најважнијих привредних центара у Србији, а верујем и препознатљива тачка на мапи Европи.

Фото: Глас западне Србије

Из бизниса у политику

Ало: Пре него што сте постали градоначелник, били сте веома успешан бизнисмен. Одакле уопште интересовање за политику и због чега баш Српска напредна странка као избор?

- Мислим да свако од нас у једном тренутку осети потребу да нешто уради за свој народ, за генерације које долазе, а визија европске и модерне Србије на којој се заснива политика председника Вучића поклапа се са мојом визијом европског и модерног Чачка, по мери свих Чачана. Својим положајем, традицијом, људима и енергијом која се свакодневно све више осећа Чачак има шанси и да испуни ову визију.

 

Ало: Опишите у једној речи ваше земљаке, али и политичке противнике – Велимира Илића и Бошка Обрадовића.

- Као што сте и рекли, они су моји политички противници, а не непријатељи. Имају право на другачије мишљење и политичке ставове. Грађани Чачка су господина Илића послали у политичку пензију, тако да се не бих бавио даљом анализом. Што се господина Обрадовића тиче, у демократском друштву какво градимо, свака врста стенд-ап политике је легитимна, али његови наступи често нису у интересу грађана Чачка. Грађани Чачка су и њему послали поруку на председничким изборима, када је у свом граду заузео 5. место и изгубио 10.000 гласова у односу на претходне локалне изборе. Њихови порази за нас представљају додатну одговорност пред нашим суграђана.

Ало: Због чега Чачак зову српски Детроит?

- У Чачку постоји велик број ауто-салона и ауто-сервиса. Осим тога, бројне ауто-компаније, не само европске већ и светске, овде имају своја представништва. Чачак је препознатљив по ауто-индустрији. Ми након завршетка радова у пословној зони очекујемо да ће нека ауто-компанија наћи пословни интерес и отворити свој погон за производњу.

Извор: Ало/ГЗС











Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 



















 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
060 5000 150, 032 347 001

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 82.240.949 посета
Тренутно на сајту: 113 посетилац(a)