Међутим, иако су обавештени, већини фирми које се баве техничким прегледом и регистрацијом, допис о тој измени Закона о безбедности саобраћаја на путевима још увек није стигао.
- Нама допис још није дошао, али смо увелико упућени. Будући да су мопеди подједнако учесници у саобраћају као и аутомобили, није ништа необично да се и за њих сада тражи нека врста осигурања - објашњавају из једног сервиса за технички преглед и додају да се код досадашњег техничког прегледа највише обраћала пажња на потврду којом су возачи мопеда морали да гарантују да им је максимална брзина до 45 километара на сат.
Наиме, мопед се дефинише као "моторно возило са два точка чија највећа конструктивна брзина, без обзира на начин преноса, не прелази 45 километара на час, при чему радна запремина мотора, када возило има мотор са унутрашњим сагоревањем не прелази 50 кубних центиметара".
Тако, један од проблема са којима би се могли сусрести је непотпуна документација, али и минимално већа брзина од 45 километара на час, што би их одмах могло сместити у категорију мотоцикала, а самим тим то би им повећало трошкове.
Трошак до 7.500 динара, ако требају и нове таблице
Технички преглед ће дакле за возаче мопеда бити део обавезне процедуре, јер прати регистрацију, а његова цена је у већини фирми које се тиме баве од 2.000 до 2.500 динара.
- Иако нам није стигао допис у вези са том новином, сигурни смо да ће правила бити иста као и за аутомобиле, а тражиће се да све буде "тип-топ" - објашњавају у једној београдској фирми која се бави техничким прегледима где додају да регистрација обично не прелази 5.000 динара, једино ако се узимају нове таблице, што возаче мопеда може коштати додатних 1.000 до 2.000 динара.
Највеће проблеме могли би да имају власници "томос" мотоцикала, јер њихова максимална брзина прелази 45 километара на сат, па би их регистрација могла изаћи знатно више, али то додају и вероватну обавезу да полажу за А1 категорију.
Регистрација и на шест месеци?
Пре неколико година измењен је Закон о безбедности саобраћаја, а њиме није донет подзаконски акт којим би се дефинисали технички прегледи за мопеде, па је остала на снази трајна регистрација и могућност да се тај статус задржи уколико не дође до промене власника.
Још априла прошле године када је поменути закон измењен, власницима мопеда са трајном регистрацијом остављено је годину дана да узму нове таблице, тачније да обаве стандардну регистрацију.
- Како смо ми разумели по новим правилима мопеди би могли да буду регистровани на годину дана, али и на шест месеци. Међутим, када се обрачунају трошкови, уместо да их та могућност на шест месеци изађе јефтиније, она их изађе скупље - додају у једном техничком прегледу.
ГЗС/Блиц