Српске малине све до далеког Јапана 



 


Српске малине све до далеког Јапана
14.01.2018 14:16 | 0 коментар(а)



Чекајући је некад и пуних 45 дана. Тачно толико српска малина плови светским морима не би ли стигла до потрошача на западној обали Сједињених Америчких Држава

или престонице Јапана. До Аустралије "једри" 37, а Израела 17 дана. Из потпалубља иде право у радњу, али не заобилази ни палачинке и колаче. Друштво јој, зависно од дестинације, праве и српске шљиве, купине и вишње.

Јапанске потрошаче са Србијом не везују само наши слатки плодови. Воле Јапанци и да носе златиборске мотиве испредене у чувеним сирогојнским радионицама. Нема их много, али најупорнији извозници из Србије купце проналазе на најзахтевнијим "светским пијацама".

"Није лако испунити захтеве развијених тржишта", објашњава Вера Поповић, директор продаје "Еликсир фуда", који своје смрзнуто воће и поврће извози. - Морали смо да испунимо све неоходне сертификате. У САД не извози нико без ФДА сертификата, дозволе њихове агенције за храну и лекове. Ми смрзнуто воће пакујемо у контејнере, а они из ријечке луке крећу на дугу пловидбу. Путују на све стране света. Трошак је отприлике 30 центи по килограму. У САД, поред малина, шаљемо и шљиве. У Аустралији једу и наше купине, а у Израелу и вишње.

"Сирогојно компани" наставила је традицију производње ручно рађених одевних предмета од вуне. Од 2000. године откупљују и воће. Имају тако две потпуно различите линије производа - замрзнуто и сушено воће и ручно плетену одећу. Заједнички именитељ је сарадња са становништвом златиборског региона и слична извозна тржишта.

"Највећи део наших ручно плетених производа, око 70 одсто производње, извози се и продаје на тржиштима скандинавских земаља, Француске, Немачке, Русије, али и Јапана и САД" каже Ана Љубојевић, директор развоја "Сирогојно компани". - Генерално су ови производи више занимљиви странцима, али веома смо поносни на чињеницу да их носи све више младих људи у нашој земљи. Разликују се захтеви купаца на различитим тржиштима, али оно на чему већ деценијама градимо своју репутацију су квалитет и трајност производа и материјала који користимо, 100 одсто исландска вуна, као и вештина и квалитет ручне израде.

Ова компанија у иностранство пласира и 90 одсто свог другог производног програма - замрзнутог и сушеног воћа. Углавном се извозе у малопродајном паковању под робним маркама европских и светских малопродајних ланаца.

"Поред земаља Европске уније, извозимо у Јапан, САД, Канаду, Аустралију, Индију", истиче Ана Љубојевић. - Код производње хране је на првом месту здравствена исправност, чему смо максимално посвећени, и, наравно, квалитет воћа. Јапанско тржиште је наравно и у овој области веома захтевно, јер подразумева константно и континуирано унапређење квалитета, али кроз сарадњу са јапанским купцима може се много научити и унапредити у самом процесу производње и генералном односу према послу.

Архивска фотографија - Глас западне Србије

Из Србије на далеке континенте путују и средства за хигијену. Из крушевачке фабрике, некадашње "Мериме", а данас дела "Хенкела", један производ одавно "гостује" у Аустралији и Јужној Кореји.

"Производи из Крушевца стижу не само до Јужне Кореје, Аустралије, већ и до Мексика, Саудијске Арабије и Сједињених Америчких Држава", објашњава Ђорђе Поповић, директор сектора детерџената и кућне хемије у "Хенкелу". - Посебно се извозе хигијенска средства, "бреф" куглице за освежавање тоалета. Кључно је што су мале. Лако се транспортују и нису потребна превелика логистичка средства, тако да се исплати слати их. У Аустралију путују авионом, а у Мексико - бродом.

МАШИНЕ НА ВРХУ ЛИСТЕ

У првих десет месеци 2017. године из Србије је у свет отишла роба вредна 12,6 млијарди евра. Истовремено смо на стране производе потрошили 15,9 милијарди евра.

Извозни адути Србије су, како показују статистички подаци, електричне машине и апарати, друмска возила, поврће и воће, обојени метали и производи од каучука.

ЈАПАНЦИ ВОЛЕ СРПСКИ ПЕЈЗАЖ

"Различити захтеви купаца се односе пре свега на мотиве, боје и тежину односно дебљину предива", прича Ана Љубојевић, из "Сирогојно компани". - Па тако, Јапанци, према нашем искуству, воле пејзажне мотиве и лаке производе, дакле производе од тањег предива. Становници скандинавских земаља веома често купују моделе од дебљег предива, воле геометријске мотиве и сведену палету боја, односно најчешће комбијације различитих нијанси сиве, беле и беж боје.

Новости







Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 













 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
060 5000 150, 032 347 001

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 98.040.556 посета
Тренутно на сајту: 79 посетилац(a)