од Сурчина до Обреновца у дужини од 17,6 километара, а обављају се и тестови оптерећења на великом мосту на ушћу Колубаре и Саве код Обреновца.
Нови аутопут са укупно 12 мостовских конструкција, распона од 11 до 1.581 метра, као и две петље Сурчин и Обреновац, како је најављено, требало би да буде отворен за саобраћај 18. децембра у присуству председника Србије Александра Вучића.
На деоници је свакодневно ангажовано више од 500 радника који обављају завршне радове, рекао је Тањугу главни инжењер из надзорне службе Института за путеве Владимир Станојевић.
Заједно са већ отвореним деоницама: Обреновац-Уб, Лајковац-Љиг, Уб-Лајковац и Љиг-Прељина, повезаће цео потез аутопута од Београда до Прељине код Чачка у дужини око 120 километара.
Отварањем аутопута од Сурчина до Обреновца, аутопут "Милош Велики" ће преко Сурчинске петље бити повезан са Коридором 10 и Београдом.
Деоница је подељена на пет сектора: поред изградње моста, подразумева надзвожњак преко пруге Остружница - Батајница, као и две петље Сурчин и Обреновац.
Петља Сурчин повезује нову трасу аутопута са обилазницом око Београда односно будућим путем од Новог Београда до Сурчина, то јест од Војвођанске улице и Булевара Јурија Гагарина.
Станојевић каже да су у току завршни радови на целокупној деоници, која је планирана да буде отворена 18. децембра, као и да би аутопут по својој функционалности већ могао да буде отворен.
„То је прва деоница у пуном профилу (шест трака) аутопута Београд - Јужни Јадран", нагласио је Станојевић.
Деоница почиње и завршава се петљама Сурчин и Обреновац, каже и додаје да се затим наставља на део аутопута „Милош Велики" од Обреновца ка Убу.
„Остало је још да се заврше радови на монтирању заштитних еласто-одбјних ограда, као и жичаних заштитних ограда и спој рампи на вези обилазнице и ове деонице. Више од 95 одсто радова је готово, функционалност је таква да деоница већ може да се пусти у саобаћај ,али је неопходно да се заврше и ситни детаљи".
Сурчинска петља, додаје, спаја аутопутпут Е-75 са аутопутем Е-763 (Милош Велики) односно путне коридоре 10 и 11.
Станојевић објашњава да је "мост 1" надзвожњак изнад обилазнице око Београда и да је једна од три мостовске конструкције у саставу петље Сурчин.
Када аутопут буде готов, грађани ће моћи од петље Добановци обилазницом око Београда да стигну до петље Сурчин и тако се укључе на аутопут "Милош Велики".
ГЗС/Танјуг