да ће та обавеза бити укинута, јер се на ту тему не разговара.
У Удружењу осигуравача (УОС) кажу да у овом тренутку могућност укидања "зеленог картона" није предмет разговора и поред редовне комуникације коју УОС има са Македонским бироом осигурања.
"Уколико буде било каквих сигнала са да је то могуће, истог тренутка УОС ће иницирати разговоре на ту тему", истичу у Удружењу осигуравача.
Што се тиче информација да грађани Словеније, Хрватске и Мађарске улазе аутомобилом у Македонију без "зеленог картона", како објашњавају, информација је делимично тачна.
"Наиме, 1994. године, на основу унилатералног споразума који је био део услова тих држава за пријем Македоније у чланство Система зелене карте, возилима из Хрватске, Словеније и Мађарске је омогућено да у Македонију улазе без зеленог картона. Али, то право не важи и у обрнутом смеру, односно возачима из Македоније је и у периоду од 1994. године, а и даље је, потребан зелени картон за те три државе. Иначе, уласком Хрватске у ЕУ, тај унилатерални споразум престао је да важи, тако да данас и возачи из Хрватске морају да имају зелени картон приликом уласка у Македонију", кажу у Удружењу осигуравача.
Потврда о осигурању
А чему заправо служи "зелени картон"? Он је потврда о осигурању односно потврда да је возило којим неко улази у другу државу осигурано. Другим речима, то је доказ да ће сва штета, материјална или нематеријална, коју возач евентуално причини трећим лицима у саобраћајној незгоди у иностранству, бити надокнађена.
"Подсећамо да је Србија од 1. јануара 2012. године чланица Мултилатералног споразума, по којем је за улазак аутомобилом у највећи број европских држава, довољна регистарска ознака односно регистрациона налепница. То значи да зелена карта, као потврда о осигурању, није обавезна за 33 од 47 чланица Система зелене карте. То су државе ЕУ плус плус Швајцарска, Норвешка, Исланд, Андора и Црна Гора (са којом је потписан билатерални споразум)", кажу у Удружењу осигуравача.
Где је обавезна зелена карта
"Зелена карта" је обавезна приликом уласка у Русију, Белорусију, Украјину, Молдавију, Турску, Израел, Иран, Албанију, Тунис и Мароко, а од држава из окружења обавезна је за Македонију и БиХ.
Разлог томе је што те државе нису чланице Мултилатералног споразума, а Србија јесте. У појединим државама постоји наплата самог картона, док се у другима цена картона урачунава у цену полисе обавезног осигурања од аутоодговорности. У том случају (када је цена зеленог картона урачуната у цену полисе) возач нема могућност да сам одлучује о томе да ли му је зелени картон потребан или није односно да ли га жели или не. Грађани Републике Србије купују картон само по потреби (јер он није потребан за 33 од 47 чланица Система зелене карте).
Удружење осигуравача Србије је прошле године издало 467.800 образаца зелене карте својим чланицама.
Блиц