сати, а свечаности ће присуствовати и председник Србије Александар Вучић.
Деоница је дуга 17,6 километара и повезаће ауто-путем цео потез од Београда до Чачка од 120 километара.
Завршетком и тог дела аутопута "Милош Велики" од Београда до Чачка ће моћи да се стигне за око сат времена.
Нови ауто-пут има укупно 12 мостовских конструкција, распона од 11 до 1.581 метра, као и две велике петље Сурчин и Обреновац. Највећи мост код Обреновца дужине 1.581 метар и ширине 29 метара, на ушћу Колубаре у Саву, урађен је са 27 стубова и 33 распона, а уграђено је 88.000 кубика бетона и више од 11.500 тона араматуре. Такође, у трасу ауто-пута од Сурчина до Обреновца уграђено је више од 2,7 милиона кубика песка и око 190.000 тона асфалта.
Велики мост код Обреновца састоји се од јужног и северног приступног моста, као и главног моста који је грађен системом "крлетке", што подразумева истовремену изградњу приступних мостова и спајање према главном распону који је дугачак 185 метара. Распон између стубова на мосту је 275 метара.
Тај мост је у јуну ове године спојио сурчинску и обреновачку страну, то јест обале Бољеваца и Барича. Иначе, на том месту се налази и највећи пловни пут Саве у ширини од 150 метара. Отварањем ауто-пута од Сурчина до Обреновца, ауто-пут "Милош Велики" ће преко Сурчинске петље бити повезан са Коридором 10 и Београдом.
Деоница је подељена на пет сектора: поред изградње моста, подразумева надзвожњак преко пруге Остружница - Батајница, као и две петље Сурчин и Обреновац. Петља Сурчин повезује нову трасу ауто-пута са обилазницом око Београда односно будућим путем од Новог Београда до Сурчина, то јест од Војвођанске улице и Булевара Јурија Гагарина.
Сурчинска петља спаја ауто-пут Е-75 са ауто-путем Е-763 (Милош Велики) односно путне коридоре 10 и 11. Та петља налази се отприлике између петље Добановци и остружничког моста, тако да ће возачи моћи до петље Сурчин да дођу са јужне стране преко Остружнице, а са северне од Добановаца.
Обреновачка петља је нешто мања од сурчинске, а састоји се од две мостовске конструкције односно два надвожњака и представља везу Коридора 11 са Обреновцем и околним местима.
Радови су званично отворени у марту 2017. године, а уговором је предвиђено да цела деоница Сурчин - Обреновац буде готова до 5. јануара 2020. Вредност радова је 233,67 милиона долара. Путеви Србије су инвеститор, а пројекат се финансира из зајма Ексим банке Кине. Пројекат изградње ауто-пута Сурчин-Обреновац подразумева изградњу четири возне и две зауставне траке, у укупној ширини од 29 метара. Главни извођач је кинеска компанија Цхина Цоммуницатионс Цонструцтион, чија је ћерка фирма Цхина Роад анд Бридге Цорпоратион (ЦРБЦ) градила и Пупинов мост на Дунаву између Земуна и Борче.
Заједно са већ отвореним деоницама: Обреновац-Уб, Лајковац-Љиг, Уб-Лајковац и Љиг-Прељина чиниће ауто-пут од Београда до Прељине код Чачка у дужини око 120 километара. Очекује се да у марту 2020. почну и радови на спајању Новог Београда са Сурчином односно прављењу градског ауто-пута у дужини од 7,9 километара. Поред тога, на траси Коридора 11 према Црној Гори, до краја 2021. требало би да буде завршена и деоница од Чачка до Пожеге.
Најављено је да би уговор за наставак градње ауто-пута од Пожеге до Дуге Пољане могао да буде потписан током 2020. и онда би остало још последњи део ауто-пута до Бољара на граници са Црном Гором.
Танјуг / ГЗС