"Константин Велики" и "Морава". Како за "Новости" кажу у Министарству саобраћаја, у плану је да у будућности на међународним летовима авиони полећу са шест аеродрома.
Поред Београда, Ниша и Краљева, и из Новог Сада, са Сребрног језера и из Ужица.
Нишка и краљевачка лука су у саставу државног предузећа "Аеродроми Србије", а у процедури је и припајање аеродрома "Поникве" Ужице, "Сребрно језеро" и "Росуље" код Крушевца. И Борани су тражили да се оснивачка права за аеродром у њиховом граду пренесу на Републику Србију, па би до краја године и њихова писта требало да припадне држави, пишу "Новости".
Очекује се да се и за аеродром "Ченеј", код Новог Сада, до краја године покрене иницијатива за спајање са "Аеродромима Србије", наводе у ресорном министарству.
Најаве о експанзији ваздушног саобраћаја делују нестварно, па се многи питају има ли Србија уопште довољно путника за све ове ваздушне луке које је почела да окупља под једну "капу". Професор Петар Миросављевић, продекан за студије Саобраћајног факултета у Београду, сматра да је потенцијал за развој овог вида превоза огроман.
"Удруживање и предавање надлежности над аеродромима са локалних заједница на ’Аеродроме Србије’ је добар потез", сматра Миросављевић.
Србија треба да развија хабове (чворишта) за југоисточну Европу и да покупи сав саобраћај ка најзначајнијим интерконтиненталним дестинацијама", каже он, и додаје да треба тежити међународним летовима пословног или туристичког профила и увести елементе шопинга и забаве на путничком терминалу.
Професор напомиње да путницима треба понудити јефтине таксе, што ће довести до смањења укупне тарифе транспорта. На тај начин бисмо, како каже, привукли путнике из региона, а аеродром би постао самоодржив и профитабилан.
ГЗС/ Блиц, Новости