око 50% је у тунелима, мостовима, надвожњацима, каже за еКапију Милутин Игњатовић, генерални директор ЦИП-а, компаније која је урадила главни пројекат.
Пројектована дужина деонице износи око 30 км. У трупу аутопута предвиђено је 30 мостова (укупне дужине 6.500 м, односно око 3.250 м аутопута), шест надвожњака у склопу девијација (укупне дужине 555 м), четири надвожњака у склопу петљи (укупне дужине 1.600 м) и пет мостова ван аутопута (укупне дужине 300 м). Предвиђена је и градња три тунела Муњино Брдо, Лаз и Трбушани.Дионица Прељина-Пожега је изузетно важан дио путног правца Е-763. Комплетна дионица је у веома сложеној геолошкој грађи и изузетно тешка за извођење - каже Игњатовић.
У Пожеги пројектована деоница се наставља на деоницу Пожега-Бољаре, који представља аутопутну везу са Црном Гором и чија се израда идејног пројекта очекује, и на деоницу Пожега-Котроман, која представља путну везу са Сарајевом и чије је пројектовање у току.
Техничка документација је у свему урађена према Пројектном задатку, Локацијским условима и Просторном плану подручја посебне намене инфраструктурног коридора Београд-Јужни јадран. У оквиру техничке документације урађени су Идејни пројекти, Пројекти за грађевинску дозволу и Пројекти за извођење - наводи наш саговорник.
Пројектована брзина кретања возила је од 100 км/х до 120 км/х.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Србије Томислав Момировић недавно је најавио да би ова дионица требало да буде завршена до краја године. Прва грађевинска дозвола издата је крајем 2020. године.
Извођач је кинеска компанија Цхина Цомуницатионс Цонструцтион Цомпанy, а вриједност радова је 450 мил ЕУР.
ГЗС/ Екапија