УСПРС: Директори да се јаве Министарству, иначе наставници технолошки вишак 



 
УСПРС: Директори да се јаве Министарству, иначе наставници технолошки вишак
03.08.2022 | 0 коментар(а)



Председница Уније синдиката просветних радника Србије (УСПРС) Јасна Јанковић позвала је данас директоре основних школа да буду,
Илустрација, фото: Глас западне Србије

како каже, храбри и обрате се Министарству просвете поводом упутства за наредну школску годину о спајању одељења од 5. до 8. разреда у мањим срединама а чија би примена, како УСПРС тврди, затворила мале школе.

Школама је дат рок да до 8. августа надлежној школској управи доставе предлог за формирање одељења за наредну школску годину, а Јанковић истиче да директори осуђују наставнике на технолошке вишкове, уколико се до тог рока не обрате ресорном Министарству.


- Ако имате наставника који предаје у 5, 6, 7. и 8. разреду свакоме, а онда истог наставника који је све то спојио у један час, онда ви аутоматски остајете без великог процента оних који улазе у одељења - рекла је Јанковић за Тањуг и додала да очекује да Министарство још једном размисли о томе шта ће се догодити приликом спајања ученика од 5. до 8. разреда, јер је, каже, врло упитан квалитет и спајањем од 1. до 4.

Јанковић је позвала јавност да стави на папир шта ће уштедети, а колико изгубити ако се у перспективи доведе до тога да, како каже, у мањим местима нема школа.

- Одговор Министарства нисмо добили још од промене Закона у децембру, иако смо се упорно трудили да ступимо у комуникацију са онима који су закон променили на горе, а у јуну када је стигло упутство, било је јасно да све оно што је у закону стајало, а то је комбинација одељења од 5. до 8. разреда, остаје за наредну школску годину - навела је Јанковић.

Међутим, Јанковић поручује да ће сама комбинација од 5. до 8. разреда довести до неквалитетнијег образовања.

- Родитељи ће своје ђаке исписивати из малих школа и тако ће оне врло брзо нестати. Све школе су добиле допис о спајању ученика од 5. до 8. разреда уколико немају довољан број ђака и нема ту могућности, то је обавеза - рекла је Јанковић поводом тврдњи Министарства да је управо на предлог директора, због боље организације и квалитета наставе, дата могућност за спајање, а не обавеза.

- У том упутству такође стоји фуснота у којој директори могу да траже до 8. августа да се у њиховим школама не врши спајање, и да ће Министарство онда то одобравати. Дакле, то јесте обавезно, али у неким случајевима ће бити одобрено да не буде обавезно - додала је Јанковић.

Она наводи да ће УСПРС након 20. августа позвати све средине у којима се дешавају проблеми и спајања, а 1. септембра, каже, биће одржан штрајк и протести у целој Србији.

- Морамо да упознамо ширу јавност шта се у образовању тренутно дешава. Ово нема везе са платама запослених, које су изузетно мале и нема везе са положајем у друштву, који је гори из годину у годину, ово је питање опстанка образовања - поручила је Јанковић.

Министар Ружић поручио је да Министарство не затвара школе, нити чини ишта на штету ученика и додао да спајање ученика различитих разреда није новина у систему образовања и васпитања, већ се такав вид наставе примењује годинама у појединим мањим местима у школама са малим бројем ученика од 1. до 4. разреда.

Ружић је навео да данас постоје места у Србији у којима школу похађа само шест ученика од 1. до 8. разреда, као и да је тренутно 69 основних школа са мање од 50 ученика, а не 350 како се наводи у медијима.

ГЗС/Танјуг







Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 









 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
060 5000 150, 032 347 001

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 129.992.468 посета
Тренутно на сајту: 163 посетилац(a)