Још се мастило на уговору није осушило а у Горњем Милановцу већ кренули радови на изградњи обилазнице 



 
Још се мастило на уговору није осушило а у Горњем Милановцу већ кренули радови на изградњи обилазнице
24.11.2021 09:22 | 0 коментар(а)



Горњи Милановац - Представници Владе Србије, Путева Србије и кинеске грађевинске компаније



Power Construction Corporation of China (Power China) потписали су у Председништву Србије уговор о пројектовању и изградњи приступне саобраћајнице Горњи Милановац - петља Таково.

Уговор је потписан 12. новембра, а радови на изградњи обилазнице већ су започели.

„Локална самоуправа урадила је 97 одсто експопријације, издата је грађевинске дозвола за припремне радове, па је градња кренула одмах након потписивања уговора са кинеском компанијом”, казао је предедник општине Горњи Милановац Дејан Ковачевић.

Он је истакао да је градња обилазнице највећа инвестиција у општини Горњи Милановац у последњих 60 година. Вредност радова је 30 милиона евра, а средства за градњу обезбедила је држава Србија.

Председник општине Горњи Милановац Дејан Ковачевић, фото: ГЗС

„Градња ове саобраћајнице донеће вишетруке бенефите грађанима општине Горњи Милановац. Прво и основно део јесте да ћемо искључити теретни саобраћај да пролази кроз центар града, што је био велики ризик како за пешаке, тако за остала возила која пролазе кроз најужи центар, наравно ту је и еколошки аспект. Са друге стране приступна саобраћајница отвара нову перспесктиву развоја Горњег Милановца, што значи да ће сада град да се шири уз саму приступну саобраћајницу, градиће се и неки нови објекти, ту је и 30 хектара земљишта које је опредељено за нову индустријску зону”, казао је Ковачевић.

Будућа обилазница дуга је 9, 4 километра и подељена је на две поддеонице.

Прва поддеоница од Тенка до Клатичева дужине 4, 7 километара, подразумева градњу потпуно нове саобраћајнице са свим врстама земљаних радова, усецима, засецима и насипима. Друга поддеоница дужине 4, 7 километара од Клатичева до Такова подразумева реконструкцију постојећег државног пута на којој ће бити изведена четири моста и један надвожњак. Очекује се да ће на овој деоници бити 220 хиљада кубика усека, 70 хиљада кубика насипа, око 20 хиљада кубика ојачања тла као и битни радови на инжењерским конструкцијама.

Фото: ГЗС

Према речима Горана Петровића, директора фирме „Мостови инжењеринг” која је подизвођач радова на овој траси градња ове обилазнице је озбиљан градитељски подухват.

„Инжењерских армирано - бетонских конструкција биће укупне дужине око 600 метара, две инжењерске конструкције од армиране земље и једна импозантна инжењерска конструкција дужине 340 метара од армирано бетонских шипова и геосидара. Цела ова саобраћајница садржаће две возне траке, за сваки смер по једна возна трака, укупне ширине коловоза 6, 5 метара, са две банкине од по 1, 25 метара. Због врло тешког терена, на дужини од 740 метара где ће нагиб бити око девет посто, предвиђена је трака и за спора возила ширине три метра”, итиче Петровић.

Директор „Мостови инжењеринг”, фото: ГЗС

Према њговим речима за све бетонске радове овде ће бити предвиђено 20 хиљада кубика бетона, 30 хиљад кубика асфалта, а с обзиром да ће ту бити претежно теретни саобраћај, испројектована је моћана коловозна конструкција и ојачање подтла.

„У усеку ће бити пола метра камене гранулације, радиће се нови цевасти и плочасти пропусти, јавна расвета, измештање и заштита постојећих и изградња нових хидротехничких објеката, читава мрежа бетонких канала”, закључио је Петровић.

Рок за завршетак је 2023. година, а извођачи радова кажу да су уз добру организацију, сви рокови достижни.

Приступна саобраћајница од виталног значаја за горњомилановачке привреднике

Председник Клуба привредника Горњег Милановца Мирислав Радовановић истиче да ће се градњом обилазнице добити пре свега на ефикасности.

„То значи да онда можемо да искористимо пун потенцијал инфраструктуре која је већ изграђена, а то су аутопутеви. Смањићемо трошкове на домаћем тржишту и бићемо конкурентнији у извозу јер ћемо евидентно смањити трошкове”, истиче Радовановић.

Председник Клуба привредника Горњег Милановца Мирислав Радовановић, Фото: ГЗС

Он је нагласио да је на основу урађене анализе утврђено да из Горњег Милановца око две до две ипо хиљаде теретних возила гравитира аутопуту Милош Велики и сва та возила морају да прођу кроз центар града а потом неусловном саобраћајницом до петље Таково.

„Горњи Милановац је одувек био привредно жив, ми имамо велике извознике као што су Металац, Тетрапак, Свислајон и многи други и онда је јасно колико је нама ова саобраћајница важна”, закључио је Радовановић.

 

Глас западне Србије









Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


gornji milanovac obilaznica gradnja

Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 









 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
060 5000 150, 032 347 001

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 110.212.573 посета
Тренутно на сајту: 99 посетилац(a)