Три могуће трасе аутопута од Пожеге до Бољара 



 

Три могуће трасе аутопута од Пожеге до Бољара
03.03.2018 13:07 | 5 коментар(а)



Деоница Коридора 11 од Пожеге до границе са Црном Гором биће дужа од 100 километара и градиће се

једном од три трасе предвиђене Просторним планом подручја посебне намене инфраструктурног коридора Београд–Јужни Јадран на деоници Пожега – Бољаре (аутопут Е-763), који је на раном јавном увиду до 12. марта.

До тада, све примедбе и сугестије на њега могу се доставити Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Када буде коначно усвојен, овај документ представљаће плански основ за издавање локацијских услова, израду техничке документације, односно стварање услова за изградњу аутопута.

Укупна површина обухвата Просторног плана је 1000,50 км2, а како предвиђа, планирани аутопут пролазиће кроз општину Пожега у дужини од око 3,7 километара, Ариље 15,5 километара, Ивањицу 49,6 километра и Сјеницу у дужини од око 38 километара.

Како се наводи у нацрту који је на раном јавном увиду, равноправно су размотрене две варијанте коридора аутопута од Пожеге до Бољара.

Прва варијанта Исток 1, дужине 106,8 км, пројектована је јужно од Пожеге долином Моравице, поред Ариља и Прилика до испред Ивањице. Одатле, траса варијанте Исток 1 прати ток реке Моравице, пролази источно од Ивањице и на 188. километру од Београда напушта долину и почиње успон источним падинама Голије (Косовичко брдо, Братљево, Ковиље). Код Ковиља се, како је наведено, спушта у долину Ношнице, успон прати долину до превоја и вододелнице Граница, одакле се лагано спушта у Сјеничко и Ступско поље. Код места Врапци траса улази у долину Брњичке реке, пресеца Житничку и Рајанску реку и код места Цетановице спушта се у долину Сувог потока и Цетањске реке. Одатле источним ободом Пештерског поља долази у Бољаре.

Варијанта Исток 2, дужине 110,1 километар, идентична је са варијантом Исток 1, од Пожеге да места Врапци и Брњица, односно 75 километара од Пожеге. Одатле, траса Исток 2 прелази западно у односу на варијанту Исток 1. На том делу прати долину Брњичке реке и даље на запад долином Кнежнице пресеца реку Вапу, иде преко Раждагиње, па до Бољара заједничком трасом.

Како се додаје, уколико се током раног јавног увида утврди да је оправдано, Просторним планом се може размотрити и трећа, односно, Варијанта центар коридора аутопута.

Ова деоница била би дуга 102,9 километара, а пројектована је јужно од Пожеге долином Моравице, па поред Ариља и Прилика до испред Ивањице. Даље, долином Грабовице траса почиње успон на западне обронке Голије, пресеца реку Кладницу и западном долинском страном Увца, спушта се према Сјеници.

На овој деоници прелиминарно су планиране четири денивелисане раскрснице, односно петље - петља Пожега-Прилипац, петља Ариље, петља Ивањица, као и петља Сјеница (Дуга Пољана).

Уз аутопут 700 метара ширине заштитног појаса

Просторни план, који је на раном јавном увиду, обухвата коридор аутопута Е-763, на делу од Пожеге до Бољара, где је заштитни појас аутопута ширине од 200 до 700 метара.

Први појас заштите јесте појас самог аутопута, односно земљиште потребно за изградњу аутопута, петљи, денивелисаних укрштања и пратећих садржаја. Он има ширину од 70 до 150 метара.

У ширини до 75 метара од њега налази се заштитни појас, који чини земљиште за које се одређује строго контролисани режим коришћења у циљу заштите функције аутопута.

Трећи ниво је појас контролисане изградње и заштите животне средине који има ширину од 200 до 240 метара.

Такође, Просторним планом обухваћени су и постојећи и планирани коридори других магистралних инфраструктурних система са трасом и заштитним појасима инфраструктурних система који су у обухвату планског подручја (гасоводи, далеководи, оптички каблови...), а овим планом, наводи се, биће сагледан и пратећи алтернативни путни правац аутопута, те зона утицаја коридора аутопута на окружење, које чине најближа насеља, туристички простори, заштићена подручја природних вредности, сливови акумулација и слично.

Извор: еКапија, М.В.

 













Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (5)

  • Rale      | 04.Mar 2018.08:39 h

    Auto put tim trasama ce unistiti Arilje i Ivanjicu zatrovati malinjake olovom,kao i Moravicu i svaki turisticki potencijal. Tome se treba ostro suprostaviti .
  • posteno      | 04.Mar 2018.08:01 h

    Svako vuce na svoju stranu.Mozda ovo sa Ariljem i malinama ima logike ali uvek postoji resenje.Jednostavno da kraj i pocetak bude u Preljini ,busiti Jelicu i Belosevac da bi se stiglo do neke nazovi drzavice je bez veze.Ovo sa Prijepoljem i Varosi je ozbiljno,treba drzava da vise ulaze u taj kraj,jesu na kraju ili pocetku ali nemoraju da budu u zapecku...lucanac
  • Mali malinić      | 04.Mar 2018.01:32 h

    Ovi "traseri"nemaju pojma o životu. Guraju A-put na Arilje kroz najbolji malinaški prostor u Evropi kako bi došli do "turske" (tako mi ariljci krstimo sandžak ).A PUT TREBA IĆI PREKO DRAGAČEVA ILI PREKO ZLATIBORA!
  • Prijepolje      | 03.Mar 2018.20:15 h

    E crna vlasti misliš li uopšte o n. varoši priboju i prijepolju sva privreda uništena a ama baš nijedna ozbiljna investicija ne dodje u ove grad. ove. U druge delove Srbije bar se nešto gradi i radi a ovde. ništa. Još i ovaj auto put im uzeste sva ka čast državo
  • Putar      | 03.Mar 2018.17:33 h

    Ovo je stvarno bruka od objašnjena trasa. Ni jedna varijanta ne prelazi preko Golije. Kakva istočna kakva zapadna? Ko je dao ove podatke?Ni jedan atoput na svetu ne trpi tolike promena visiskuh razlika u odnosu na njegovu dužinu od 49 km. Slikovito rečeno on bi već kod Kušića postigao nv od 950m i ona ni do Peštera blago oscilirala 2 do 3%. Kakav silazak u Nošnicu pobogu. Svaki saljak zna dokle doseže golijski a dokele javorski masiv i gde je granica njih razraničava Vičačka reka. Tako da golija nije ni priblišno u projektu. A da i jeste to bi isto bilo kao da je i Kopaonik. Ali mapa "koridora" je genijalna tu se ni svesen bog ne bi snašao. E zato nema pravih projektanata oni grade Švetske, Nemačke i Švajcarske puteve. A ovi naši ceo radi vek pričaju o istoj temi koja je neprofitabilna. Da je ovaj put bio isplativ Kinezi bi ga radili pod koncesiju. Ovako vest za zabavu neobaveštenih. Jer neoavešteni sanja - eh da nam je auto put 2 sata do Beograda idem da gladam utakmicu.



  •  





























     


     

    © Глас Западне Србије
    Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
    060 5000 150, 032 347 001

    Импресум

    Статистика сајта:
    Прес: 75.921.349 посета
    Тренутно на сајту: 91 посетилац(a)