Све теже до кеша за превоз: Ко не оправда маркицу, плаћа додатни порез 


U Srbiji danas do 17 stepeni              Todorović: studija je pokazala da postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda ni na koji način ne ugrožava stanovništvo             

 
Све теже до кеша за превоз: Ко не оправда маркицу, плаћа додатни порез
Trenutno na sajtu: 393       |       Podeli:
31.10.2019 | 0 коментар(а)



Само једна реч додата члану 18 Закона о порезу на доходак грађана могла би већину запослених да остави без омиљеног кеша који добијају

на име трошкова превоза.

Послодавци ће, ако се Нацрт закона усвоји у садашњој форми, од 1. јануара, моћи да бирају да ли ће радницима куповати карте за превоз, терати их да доносе и правдају новац рачунима или - на исплаћену готовину почети да плаћају порез од десет одсто.

Извесно је да ће, када ово постане део закона, ко се не придржава прописа ризиковати да буде кажњен.

Министарство финансија је почетком године издало Мишљење којим је већ наговестило да ће сваки пређени метар до посла морати да буде покривен "документацијом", уколико послодавац жели да накнада остане неопорезована. Додуше, не постоје подаци колико се фирми придржавало Мишљења. Јасно је да ће слова закона морати да се држе, али је тешко претпоставити шта ће изабрати као најповољнију опцију. Највећа је неизвесност пред запосленима који до радног места не користе јавни превоз.

"Трећа варијанта, са плаћеним порезом, била би најкомфорнија, али захтева додатна средства", објашњава Рада Стојановић, заменик уредника часописа "Рачуноводствена пракса".

"Не можемо да предвидимо за шта ће се послодавци определити, као што не знамо како већина тренутно ради. Немамо сада податак да је било контрола, нити изречених санкција. С обзиром на то да се ово сада уграђује у закон, биће основ за прекршај.

Важећи Закон о порезу на доходак грађана, као и Нацрт будућег, прописује лимит од 3.837 динара за трошкове превоза без пореза. Ко исплаћује више и сада на разлику плаћа намет. Новина је што ће 10 одсто додатног трошка имати и сви они који не оправдају износе испод лимита.

Најмање проблема нова правила ће донети фирмама са малим бројем запослених. Питање је како ће се прилагодити велики системи и да ли ће и раднике који аутомобилом стижу на посао терати да узму маркицу.

"Ми смо присталице тога да се на све плаћа порез", каже Срђан Дробњаковић, директор Уније послодаваца.

"Модел који подразумева да се износ правда рачунима је превише компликован. То значи да бисмо буквално морали да ангажујемо особу која би се само тиме бавила. На крају, то испадне скупље. Када се тако посматра, једноставније нам је да платимо 10 одсто пореза, него да се бавимо толиком додатном администрацијом. Верујем да ће се већина послодаваца определити за то", каже он.

ГЗС / Новости




PODELI:










Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 















 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
032 347 001
redakcija@glaszapadnesrbije.rs

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 157.486.227 посета
Тренутно на сајту: 393 посетилац(a)