Шофери беже у Европу 


Nagradni konkurs „Najlepše želje pišu se ćirilicom“              U Srbiji danas do 17 stepeni              Gondola od danas u redovnom režimu rada              Čestitke za nove uspehe i priznanja užičkih gimnazijalaca              Sportske igre mladih od sutra u Ljuboviji              Todorović: studija je pokazala da postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda ni na koji način ne ugrožava stanovništvo             

 
Шофери беже у Европу
Trenutno na sajtu: 455       |       Podeli:
21.12.2017 | 0 коментар(а)



Пословно удружење друмског саобраћаја "Србијатранспорт" указује на проблем са недостатком возача.

Већ је отишло 5.000 шофера.

За воланом аутобуса и камиона у просеку седе возачи који прослављају 55. рођендан. У последњих неколико година Србију, према незваничним проценама, већ напустило више од 5.000 професионалних возача, од којих је највећи број посао пронашао у Словенији, Хрватској, Немачкој и Холандији. Процена Пословног удружења друмског саобраћаја "Србијатранспорт" је да ће од Нове године проблем са недостатком кадра бити још израженији, јер се очекује поједностављење процедуре за одлазак у ЕУ и грађанима трећих земаља уколико су се образовали за занимања која су у тим земљама дефицитарна.

"Србијатранспорт" је упутио иницијативу министарствима просвете, саобраћаја и унутрашњих послова и Националној служби за запошљавање. Траже повећање броја одељења у школама које образују овај кадар, преквалификацију за ово занимање и спуштање старосне границе за вожњу аутобуса са 24 на 21 годину. По Закону о безбедности саобраћаја на путевима, ђаци који заврше смер за професионалног возача могу да возе камион кад напуне 21. годину, а аутобус тек са 24 године.

“Предложили смо измену по којој би већ у 21 години могли да возе аутобус”, прича Горан Алексић.

“С обзиром на то да школовање заврше са 18 година, они чекајући да испуне старосни услов оду у друге професије и одустану од занимања за које су се образовали. У 28 школа у Србији годишње се упише само 1.040 ученика на овај смер”.

У Националној служби за запошљавање, међутим, тврде да се занимање професионалног возача још не може посматрати као дефицитарно, с обзиром на број незапослених који поседују једну од категорија, Ц, Е или Д.

Основни разлози за потребе послодаваца које нису задовољене с једне стране су били недостатак тражених вештина у погледу посебних знања, попут познавање страних језика, и с друге стране неусклађеност очекивања послодаваца и кадрова око општих услова рада, односно зараде и радног времена - наводе у НСЗ. - Обуке ће се спроводити уколико се, на основу анализе тржишта рада и анализе знања и вештина незапослених, утврди да је потребно одређен број њих укључити у ову врсту обука за потребе тржишта рада као и на захтев конкретних послодаваца.

Небојша Мировић, председник Самосталног синдиката СП "Ласта", каже да су у овом предузећу, као и у ГСП "Београд", конкурси стално отворени, али да квалификованих возача нема довољно.

“Из наше фирме је у Хрватску, Немачку и Холандију отишло више од 100 возача ове године”, каже Мировић.

Проблем са недостатком кадра се прво појавио у Сомбору, Суботици и Новом Саду, а проширио се на целу земљу. Овде возачи зарађују од 25.000 до 60.000 динара, а у иностранству их плаћају од 1.500, па чак и до 3.000 евра и зато одлазе. У неким градовима приватни превозници ангажују пензионере да возе за њих у градском саобраћају, јер они који су радно способни напуштају земљу. Неретко се дешава да су пријављени на бироу као незапослени, а да раде у иностранству. Раније су им тамо тражили да положе лиценце за Европу, а сад више не постављају никакве услове.

Потражња велика, понуда лоша

Послодавци су за првих 11 месеци желели да запосле 712 возача теретњака, а успели су да нађу свега 102 одговарајућа кандидата. Тренутно на евиденцији има 318 особа које су се образовале баш за ово занимање, али они очигледно не задовољавају критеријуме ауто-превозника који траже раднике, да ли због места становања, старости или здравствених способности. Возача аутобуса који чекају посао је још мање. Тренутно их на бироу има око 80. Послодавци су ове године тражили 297, а посао је добило свега њих 43. Ови подаци сведоче да је потреба за возачима велика, а да кадар који је на евиденцији углавном не испуњава услове које послодавци траже.

Војска тражи, а не обучава

У "Србијатранспорту" указују на то да је на проблем са све мањим бројем професионалних возача утицала и Војска Србије, која од 2007. године не обучава војнике за возаче моторних возила. - Чак је сада услов будућим војницима који одлазе у ауто-јединице да морају да имају положену Ц категорију, чиме сада војска узима постојеће возаче, а не продукује нове - тврди Алексић. - Зато тражимо да Министарство одбране размотри могућност формирања већег броја ауто-јединица за обуке возача за Ц, Д и Е категорију.

 

 

Новости




PODELI:










Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 















 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
032 347 001
redakcija@glaszapadnesrbije.rs

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 157.442.185 посета
Тренутно на сајту: 456 посетилац(a)