Превозници понудили решење за мањак професионалних возача 



 

Превозници понудили решење за мањак професионалних возача
10.10.2018 18:13 | 8 коментар(а)



Удружење послодаваца у друмском саобраћају одлучило је да затражи законске измене како би се померила старосна граница

за професионалне возаче, јер Србији тренутно недостаје 6.000 управо таквих професионалних возача.

Осим тога, возачи запослени у друмском саобраћају у просеку имају 55 година, често се ангажују и пензионери, а дешавало се да по уговору о делу буду ангажоване и особе старије од 70 година.

О овоме се, између осталог, разговарало на састанку Пословног удружења друмског саобраћаја „Србијатранспорт“ Београд који је у уторак одржан у Ластином Аутоцентру у Београду.

Кључна тема била је управо недостатак професионалних возача и иницијатива за измену Закона о безбедности саобраћаја на путевима, у смислу корекције старосне границе за професионалне возаче.

У Констатовано је и да велики број професионалних возача одлази из Србије, али и да економска одрживост транспортних предузећа саобраћајног система Србије и логистичке саобраћајне подршке друштву у великој мери зависе од професионалних возача аутобуса и теретних возила.

Возачи, како је речено, најчешће одлазе у земље ЕУ, па тако тренутно има 14 агенција које прикупљају документацију возача за рад у иностранству. Оне им организују одлазак и полагање за СПС сертификате у Винковцима, где све то могу да заврше за два дана.

Такође, речено је да од Нове године Немачка планира да отвори границе за возаче са „си-пи-си“ (СПС) сертификатом.

Превозници су се сагласили да то може изазвати озбиљну дестабилизацију јавног друмског аутобуског превоза у великим градовима, где би били угрожени градски и приградски превоз.

Гранско удружење послодаваца друмског саобраћаја је зато одлучило да подржи иницијативу о хитној измени Закона о безбедности саобраћаја на путевима, којом би се померила старосна граница за приступ професији професионалног возача на 18 година за Ц и ЦЕ категорије, односно 20 година за Д и ДЕ категорију возила.

Ово би подразумевало да се уведе Пробна дозвола Ц, ЦЕ, Д и ДЕ, или дозвола за унутрашњи саобраћај Ц,ЦЕ,Д и ДЕ, а која би важила само унутар територије Србије.

Садашња решења у ЗОБС-у су преузета на основу ЕУ директива, али реални проблеми и пракса земаља ЕУ је снизила старосну границу за приступ професији и примењује их на територији својих националних оквира.

Јовица Васиљевић из Секретаријата за јавни превоз Београда је казао да до краја следеће године сви професионални возачи у Србији треба да добију сертификат за управљање моторним возилима у Европи познат као „си-пи-си“. Они ће, додао је, по правилнику који је на усвајању у Министарству саобраћаја, добити лиценцу бесплатно на 5 година без накнадне обуке.

Предложена је и дигитализација сектора друмског транспорта, са ГПС праћењем возила друмског транспорта, као што се примењује у земљама ЕУ из разлога конкурентности на тржишту и безбедности саобраћаја, као и из разлога елиминисања злоупотреба и незаконитог обављања комерцијалне делатности јавног транспорта путника.

Састанку су присуствовали директори великих превозничких компанија у Србији: СП Ласте, Арриве Литас, Ниш- експреса, ГСП-а Београд, Србоекспорта, Суботицатранса, Граса из Новог Сада, пословног удружења Панонтранспорта, као и представници Градског секретаријата за јавни превоз града Београда и представници Секретаријата за саобраћај свих већих градова у Србији.

Домаћин састанка био је Тони Гајић, генерални директор СП Ласта, а представници Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, као и Агенције за безбедност саобраћаја, нису се одазвали позиву на овај скуп, саопштено је из СП Ласте.

ГЗС/Танјуг















Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (8)

  • nislija      | 11.Oct 2018.15:41 h

    15,00 SATI: NIS-BGD, 20.00- BGD-H.Novi; Dolazak u H.Novi je posle 08.00,gde sledi pranje i ciscenje autobusa.Za Nis se polazi istog dana u 17.00,sto znaci da se moraju probuditi najkasnije do 15.00.Dolazak u Nis je oko 05.00 i mogcnost da ih okrenu u 05.50 za Suboticu je 90 posto nema vozaca dovoljno.Povratak u Nis bi bio oko 23.10.Ko to moze da izdrzi?Idu dvojica ljudi.Tako vam je to decenijama u Nisekspresu,a plate male.Odose svi vozaci u inostranstvo.
  • Lazar      | 11.Oct 2018.13:58 h

    Resenje su pare !
  • trbusanac      | 11.Oct 2018.08:59 h

    Dajte ljudima pare,pa ce da voze i ovde.
  • istina      | 11.Oct 2018.08:54 h

    Jadni prevoznici,zao mi ih. Svi su puni kao brodovi kamioni milioni avioni,neka plate vozaca kao u eu posto prevoz vrse po skupljoj ceni nego u evropi a samo kukaju.Lopovska posla
  • upucen      | 11.Oct 2018.08:53 h

    Neko sam ko je ceo radni vek proveo u saobracaju..Da li znate,da su pojedini vozaci imali srcane udare i posle toga im NEKO NA SISTEMATSKOM PREGLEDU dao saglasnost da mogu upravljati autobusom.Znam nase penzionere koji voze za privatne firme i najezim se kada ih na svojim putovanjima vidim na granicnim prelazima.Pa,covek posle pedesete NIJE SPOSOBAN DA VOZI NOCU STOTINE KILOMETARA,ZNA SE DA TO TREBA DA RADE MLADJI LJUDI,a ovi pred penzijom neka idu u gradski i prigradski prevoz.Vozac profesionalac bukvalno mora da zivi kao sportista,a oni su jadni umorni i izrabljeni.Nisu placeni i nikada nisu kod kuce.ONI TREBA DA BUDU GOSPADA SOFERI!Zbog toga i odlaze iz zemlje.
  • ***      | 11.Oct 2018.05:59 h

    Platite vozace,pa nece odlaziti,a ne da autobuse i slepere voze stari ljudi,koji su vec u penziji.To je veoma tezak posao i treba da bude placen.
  • Vozac e kategorije      | 10.Oct 2018.21:39 h

    A da li su pominjali povecanje plata za vozace, posto nema vise budala u ovoj jadnoj Srbiji da im voze za minimalac. U ivanjicu svaki mesec stizu novi kamioni kod vajnih gazda a ljudi im voze za neku sicu. na birou u ivanjici svaki drugi oglas traze vozace za Nemacku plata 1500 eura i svaka noc spavanja u kamionu + 19 eura.
  • Banjo      | 10.Oct 2018.21:33 h

    Prvo platite ljude kako treba i svi ce ostati u srbiji niko nece ici van, drugo postujte zakone, i postujte vozaca, a ne da govorite kako ispod svakog kamena ima vozaca koji ce da voze za male pare, niko vise nece da krsi zakone, po vasem naredjenju, i da placa kazne iz svog dzepa, da nepostuje pauze, dnevne i nedeljne, da stavlja magnet, da vozi na potvrde, ljudi su premoreni vas i vaseg nepistovanja, otisli ljudi na zapad gde ih svi postuju, gde se postuje zakon i na kraju dobro placeni



  •  



























     


     

    © Глас Западне Србије
    Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
    060 5000 150, 032 347 001

    Импресум

    Статистика сајта:
    Прес: 61.683.074 посета
    Тренутно на сајту: 118 посетилац(a)