poštanska  - velika leva
close
banner-itembanner-itembanner-itembanner-item

Од Прељине до Пожеге 12 километара тунела и 35 мостова, најзахтевнија деоница на Коридору 11

24/08/2019
image-gallery-item
Илустрација, фото: ГЗС
Изградња аутопута од Прељине до Пожеге, која је почела у мају, једна је од краћих деоница

на Коридору 11, али је зато најтежа и њена изградња ће најдуже трајати - три године.

Овај део Коридора 11 дугачак је 31 киломатар, али пролази кроз брда и неприступачне делове Западне Србије, тако да ће чак трећина те деонице бити у тунелима и мостовима.

Како у Министарству саобраћаја наводе за "Блиц", због специфичности рељефа у овом делу Србије ова деоница је најтежа за градњу на читавом Коридору, те је због тога предвиђено да рок завршетка радова буде тек за три године.

Одвојени тунели

На деоници Прељина - Пожега предвиђена је изградња три тунела: Муњино Брдо, Лаз и Трбушани. Сва три тунела су пројектована са две одвојене тунелске цеви, свака за један саобраћајни смер - кажу за "Блиц" у овом Министарству.

Дужине тунелских цеви тунела Трбушани су приближно 300 метара, тунела Лаз су приближно 2.700 метара и 2.900 метара и тунела Муњино Брдо су по приближно 2.800 метара - кажу за "Блиц" у овом Министарству.

То значи да ће овој деоници бити прокопано укупно 11,8 километара тунела.

Како наводе, поред великог броја тунела, овај аутопут ће на малој деоници имати и велики број мостова.

Чак 35 мостова

На деоници је пројектовано чак и 35 мостова, разних дужина и распона усклађених са препрекама и конфигурацијом терена - објашњавају у Министарству.

Подсећамо, радови на овој деоници почели су у мају ове године, а завршетак се очекује 2022. године.

Због специфичности овог аутопута и чињенице да ће његову трећину чинити мостови и тунели, у изградњу је уложено око 450 милиона евра.

После најтеже деонице гради се најскупља деоница

Након што деоница од Прељине до Пожеге буде изграђена, наставиће се градња новог крака Коридора 11 од Пожеге до Бољара.

За ову деоницу дугу 107 километара потписан је Меморандум о разумевању са кинеском компанијом ЦЦЦЦ у априлу ове године у Дубровнику и започет је рад на припреми пројектно-техничке документације. Реч је о најскупљној деоници Коридора 11, чија ће вредност изградње износити најмање 1,5 милијарди евра - наводе у Министарству.

До сада урађено 103 километара пута

Подсећамо, пуштањем за саобраћај аутопута Милош Велики, дела Коридора 11, путницима који путују у Западну Србију, БиХ и Црну Гору је тренутно доступно 103 километара пута, а након изградње ових поменутих деоница очекује се да дужина аутопута ка Црној Гори буде 241 километар.

 

Блиц, А. Милутиновић / ГЗС

 

POZEGA PRELJINA AUTOPUT KORIDOR GRADNJA

Podeli

facebooktwitterpinterestredditlinkedinwhatsappvibertelegrammail

Dodaj komentar

Ime i prezime
Komentar

Dodaj sliku

image-gallery
|
Dodaj linkclose
1+1=

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, šovinističke ili preteće poruke neće biti objavljeni. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne održavaju stavove Glasa Zapadne Srbije.

desna gif velika planeta sport do

locationŽupana Stracimira 9/1, Čačak

mailredakcija@glaszapadnesrbije.rs | cacakvideo@yahoo.com


Izdavač: Privredno društvo GZS doo Čačak.
Glavni i odgovorni urednik: Gvozden Nikolić.
Registar javnih glasila Republike Srbije broj: IN000143.


Izrada: DD Coding

© Glas Zapadne Srbije 2025. Sva prava zadržana.