„Од
око 3800 километара српских пруга, свега једна трећина је електрифицирана, односно
нешто мање од 1300 километара“, подсетио је он.
Симоновић
истиче да се број путника повећава на свим релацијама где саобраћају нови дизел
возови, а проценат повећања је од 25 до 35 посто, чак и тамо где годинама није
било саобраћаја. „Ови возови замениће путничке шинобусе и макосе, који су стари
више од 30 година, често се кваре, а њихово одржавање је скупо. Тиме угрожавају
редовно одвијање саобраћаја на неелектирфицираним пругама, а дизел возови
омогући ће ефикаснију
и бољу
услугу“, нагласио је он.
„Гарантујем
да ће возови ићи на време, да ће бити чисти, и да ће имати љубазно особље. Осим
тога, бићемо подложни
критикама, уводи се црвена линија, за директне контакте са
генералним директором, како би постојала непосредна комуникација са запоселнима
и грађанима, да се не би одвијала кроз бројне службе и посреднике“, казао је
он.
„Железнице
Србије“ наставиће да унапређују стање у железничком саобраћају
Како је рекао, дизел моторни воз који је у Чачку
пуштен у редован саобраћај је десета путничка гарнитура, од укупно 12 нових
које ће саобраћати у Србији, јер су „Железнице Србије“ први пут након три
деценије купиле нове возове, захваљујући кредиту од 43 милиона швајцарских
франака међународне железничке банке „Еурофиме“.
Осим тога, стање у путничком и теретном железничком
саобраћају биће унапређено набавком нових возова и локомотива, а „Железнице
Србије“ у томе имају подршку Владе Републике Србије. Захваљујући кредиту
Европске банке за обнову и развој потписан је уговор са швајцарским „Стадлером“
у вредности од 99 милиона евра о набавци 21 новог електромоторног путничког
воза, који ће у Србију стићи у року од две и по године, у току је тендер за
набавку 15 вишесистемских електричних локомотива вредних 65 милиона евра, а долазак
прве од њих очекује се крајем следеће или почетком 2015. године, нагласио је
Симоновић, и додао да ће из руског кредита 100 милиона долара бити издвојено за
набавку нових возова.
Железнице
продају аутомобиле
Драгољуб Симоновић казао је да је расписан тендер за
продају 103 службена аутомобила, а да су у међувремену одузета још 23 луксузна возила
која се не возе. „То није крај, и даље се врши попис у свим испоставама
Железнице, тек треба да радимо за друге градове“, нагласио је Симоновић и додао
да ће уместо тих аутомобила бити купљени комбији за превоз радника.
Истакао је да се тренутно преговара са неколико фирми за набавку система
за праћење аутомобила на терену и кретања радника.
Говорећи
о станицама које су затворене, Симоновић је рекао да су оне изложене руинирању и
пљачкању, јер их нико не чува. „Народ има став да све што је државно
није ничије,
па се на разне начине користи и злоупотребљава. Ту сам тренутно немоћан, али ћемо се потрудити да у будућем
периоду све виталне функције железнице ставимо под видео надзор, који се показао као веома исплатив“, истакао је он.
Како је рекао, „Железнице Србије“ имају вишак радне
снаге,
који је неравномерно распоређен. „Сви хоће да раде у канцеларији, а на плочи и у радионици неће нико. За неке возаче сам већ дао налог да се пребаце у радионицу, у складу са школском спремом. Недостају нам бравари, техничари и
вариоци, па ћемо вишкове
пребацивати тамо где
постоји потреба“, наводи Симоновић.
Он је нагласио да од када је дошао на
чело „Железница
Србије“
радници примају редовне плате, и да је први пут у историји Железница Влада усвојила план у
предвиђеном року, који је прихваћен без примедби.
Одговарајући на питања новинара у вези цене нових
возова и афера приликом њихове набавке, казао је да се не слаже са многим
стварима у вези тога. „Могли смо за ове паре купити више
возова. Не желим да
правим губитак држави, покушавам да извучем најбоље што могу.
Један од примера је набавка дизел возова из Москве, имали смо понуду од 100 милиона долара за 26 возова, када смо отишли да потпишемо уговор,
нисам хтео то да
урадим
јер је уговор направљен за 20 возова за исте паре. Затим је стигла понуда на 23,5
воза, та 3,5 воза стају
16 милиона евра више, па
и
даље нећу да потпишем тај уговор“, наглашава Симоновић.
ИЗВОР – ГЛАС ЗАПАДНЕ СРБИЈЕ