Крушевљани су спремни. Завршена је експропријација, одређена локација за главну техничку базу, формирани оперативни тимови на локалу. Радови ће почети на постојећој северној заобилазници. Лева трака ауто-пута из правца Појата градиће се у потпуности, док ће се за десну користити постојећа инфраструктура.
За мање од две године Крушевац ће бити повезан са Европским коридором 10.
"Биће ту посла за грађевинску, путну оперативу, за угоститеље. Бићемо повезани са централном Србијом, са Београдом као главним градом, биће нам ближе, са регионом", каже Јасмина Палуровић, градоначелница Крушевца.
Деоница од Чачка до Краљева биће завршена 2022. године, а за мање од четири године повезивањем Краљева и Крушевца и цео Моравски коридор.
Седамсто хиљада људи, 21.000 малих и средњих предузећа, више од 5.000 компанија и више слободних индустријских зона годинама чека ову саобраћајницу која ће обезбедити посао и инвеститоре.
"Странци када дођу и све делегације прво што питају то је колико је удаљен ауто-пут или колико је удаљен аеродром од фабрике. Тако да за нас је стварно ово један велики плус и биће велика и потражња", истиче Анђелка Атанасковић, директорка "ППТ Наменске", Трстеник.
На траси будућег ауто-пута градиће се више од 140 објеката – мостова, надвожњака, подвожњака и петљи. Упоредо са изградњом коридора регулисаће се сливови Јужне, Западне и Велике Мораве.
"Имали смо поплаве 2014., 2016. и сада 2019. године. Овим пројектом би требало да се значајно уреди и одбрана од поплава од Западне Мораве да штити уједно и коридор, али да штити цео слив Западне Мораве, односно пољопривредна добра", наглашава Александар Ћирић, председник Општине Трстеник.
Новим ауто-путем, дужине 112 километара, од Појата до Прељине стизаће се за сат и десет минута. Туристи ће комотније и до Копаоника, Јатрепца, бања и осталих одредишта.
"Према истраживању Светске трговинске организације, сваки уложени динар у путну инфраструктуру, враћа се четири пута више кроз туризам и остале гране привреде", наводи Сузана Милосављевић, директорка ТО Крушевац.
Моравски коридор биће најшири, али и први дигитални ауто-пут са бесплатним интернетом и обавештењима за возаче, што ће омогућити бржи и безбеднији саобраћај.
ГЗС/ РТС