индустријска зона од чак 50 километара за градове и општине на левој и десној обали Дрине - Мали Зворник, Зворник, Љубовију, Братунац и Сребреницу - привреднике и грађане на овим просторима веома је обрадовала.
Уз заједничко светковање једног празника, будући заједнички православни храм код Бијељине и друге кораке на даљем зближавању и приближавању људи са две обале, идеја о заједничкој индустријској зони, по речима председника општине Мали Зворник Зорана Јевтића, пун је погодак.
- То је наша давна жеља, коју ћемо не само подржати речима, већ ћемо све учинити да се она оствари. Јер, од привреде се живи, а што смо економски развијенији и остали проблеми лакше ће се решити - каже Јевтић. - Имамо изграђен нов мост на Дрини са наше стране, код Љубовије, који ускоро треба да буде пуштен, јер су радови на другој обали при крају. До нас ће стићи и брзи пут, па је на нама да се потрудимо и дамо свој допринос за успостављање зоне. Општина Мали Зворник већ има неколико хектара за те намене, можемо да купимо још земље и да спремни дочекамо тај велики посао за народ са обе обале Дрине.
Да ово није само прича, сведочи нам Недељко Млађеновић, начелник општине Братунац, истичући да је реч о "великом послу који није само важан за општине уз Дрину, већ читав регион Бирча и даље".
На братуначкој страни ће, подсећа, чим буду завршени радови на десној обали Дрине, на мосту бити царињење робе за Србију и БиХ, "што ће бити највећи прелаз за те намене". Зато је општина Братунац узела кредит од 2,5 милиона КМ, колико је потребно за куповину 40 хектара земљишта које ће ускоро бити и укњижено за потребе будуће зоне. Како истиче наш саговорник, планирана индустријска зона биће попут оне у Пироту, која је тренутно највећа у региону.
- Одавде је најближа веза са важном железничком петљом у Лајковцу, у Србији, и наравно да смо задовољни што нам највиши државни представници дају подршку и за друге иницијативе да привреда на обе обале, удруженим снагама, да јачи гас развоју и останку људи на овим просторима.
Србија је платила и комплетну реконструкцију старог железничког моста на Дрини, који од 1929, када га је подигао краљ Александар Карађорђевић, повезује Зворник и Мали Зворник. Он је, као и онај код Братунца, био потпуно пропао и крајње ризичан за саобраћај.
Угледни дипломирани инжењер Душко Вукотић, који је као грађевински стручњак градио и радио на обе обале Дрине, сматра да је наговештено повезивање привредника у зону, велика шанса, не само за рад на домаћем, већ и на иностраном тржишту. Приобаље реке, како каже, даје велике могућности за производњу низа бетонских елемената, који могу и да се извозе и монтирају широм света у нашој режији.
- Зна се какве грађевинце имамо на овом простору, који су познати широм света и зашто да се људи муче и траже послодавце, ако можемо да створимо више фирми, удружених, за велике послове, а то може баш кроз ову зону.
ГЗС/Новости