Пословно удружење “Међународни транспорт Београд” одржало је регионални састанак у Чачку, на ком су разматране кључне тачке спотицања и неразумевања између ресорног министарства и превозника. Преседник удружења, Неђо Мандић, истиче да је разлога за незадовољство много.
“Камиони превише стоје у месту због разне администрације, од регистрације и других сертификата које треба добити до честих сукоба прописа које нису прављени за привреду него за грађане. Ми када променимо таблицу ми са камионом не можемо да радимо бар месец дана, јер морамо да променимо сву документацију везану за иностранство у нашем Министарству, онда по Европи јер не можемо да сипамо гориво са тек купљеним возилом и чекамо на картицу, бар месец дана, онда морамо да набавимо одређене уређаје за плаћање путарина. Све то изискује много времена, који ми немамо јер смо тад на губитку, а држава нам никако не помаже”, каже Мандић.
Док се у европским државама врши повраћај акциза за гориво, у Србији то није случај, фото: Глас западне Србије
Према његовим речима, највећу помоћ очекују од Министарства саобраћаја и министарке Зоране Михајловић, али иако су покретали иницијативе за састанак, одговор нису добили.
“Повратне информације од надлежних нема, зато смо присиљени да урадимо протесну вожњу како би неко мало озбиљније причао о овоме. Чињеница је да ми држави доносимо милијарду евра прихода. Ако већ страни инвеститор од Владе може да добије толико новца за почетак рада, нама се бар може изаћи у сусрет кроз рефакцију акцизе или кроз пореске кредите, као и да нам олакашају прелазак граница или задржавања на царинама, убрзају процедуре, како би ми имали већи приход, а возачи већу плату”, каже Мандић.
Он указује да ће се одржати још шест регионалних састанака, након којих ће Управни одор донети одлуку о могућим протестима. Надлежним Министарствима упућена су писма, па се одговор овог пута заиста очекује, да не би дошло, како тврде превозници, до радикалнијих одлука у виду штрајкова и протеста.
Глас западне Србије