Медијски рат због новца 



 

Медијски рат због новца
27.07.2016. 08:12 | 0 коментар(а)



Резултати конкурса за суфинансирање пројеката из области информисања. Највише пара добила кућа која издаје “Курир” - 4,4 милиона, за ФоНет 2,5 а за “Време” 2 милиона

Министарство културе са чак 4,4 милиона динара финансираће три пројекта куће “Адрија медија група” која издаје таблоид “Курир”! На конкурсу за суфинансирање пројеката производње медијских садржаја из области јавног информисања највећи појединачни износ свих медијских кућа добила је новинска агенција ФоНет - 2,5 милиона динара! Новинској агенцији Бета држава ће помоћи са 1,66 милиона динара.

Добиле би ове две новинске агенције по милион више, да се у рад комисије није умешао министар културе и информисања Иван Тасовац. Он је одлуке комисије задужене за електронске медије, којој је председавао Динко Грухоњић, председник Независног друштва новинара Војводине, преиначио у случају девет медијских кућа. Медија центар тражио је 4,1 милион, комисија је одобрила 1,9, али је одлука министра била да не добију ни динар. Комисија са Грухоњићем на челу доделила је и милион динара удружењу чији је он председник (НДНВ), али је Тасовац и ту одлуку поништио. Стопирао је и првобитно одобрених 1,7 милиона НУНС-у. “Јужним вестима” смањио је финансирање са 1,7 на један милион, а агенцији извесног Оливера Пауновића из Ниша са 840.000 на 500.000 динара. Тасовац је понеке одлуке преиначио и у корист медија - па је порталу за културу “СееЦулт” са пола милиона повећао финансирање на милион динара, а удружењу “Еутопија” са 950.000 на 1,5 милиона динара.

- Издаћемо званично саопштење, а сада могу само да кажем да је ово први пут да министар Тасовац мења одлуке комисије, што ће имати драматично лоше последице по идеју медијског суфинансирања медијских садржаја од јавног интереса - сматра Грухоњић.

Нино Брајовић, председник комисије која је одлучивала о пројектима независних продукција, сматра да Министарство мора да води више рачуна о одабиру чланова комисија.

- И ову комисију, са којом се касније министар сукобио, бирало је министарство. Први пут један члан комисије није потписао записник, а одлуку комисије није прихватио министар - напомиње он. - Важно је да се постигне сагласност код одлука.

Он каже да су у области продукције чланови комисије били усаглашени. Највише новца, 2,6 милиона динара, доделили су “Кобра филму” Драгана Бјелогрлића, за 12 документарних епизода о Немањићима.

Међу штампаним медијима најбоље је прошао недељник “Време”, који је два милиона динара добио за пројекат “Приступни преговори са ЕУ”.

- Министарство је резултате објавило са 28 дана кашњења, што је пројектно финансирање довело до апсурда. Скоро је август, а тек сада се одобравају средства за медијске садржаје за 2016. годину - упозорава Брајовић.

Од укупно 484 пријаве, министарство је подржало 176 пројекта, износом од 151.410.000 динара. Од тога су 34 штампана медија добила близу 30 милиона динара, а 49 независних продукција може да рачуна на 45 милиона. Укупно 27 ТВ пројеката добиће исто толико милиона динара, 30 радијских биће подржано са 21 милионом, а за 36 пројеката на интернету одобрено је око 28 милиона динара.

За пројекат “ЛГБТ разговори - јачање заједнице” “Е-новине”, Петра Луковића, добиле су од државе 700.000 динара. Необично је што је решење о новцу који треба да потроше до краја године стигло четири дана након што је портал “Е-новине” објавио да, након осам година постојање, престаје да ради. То је већ други пут ове године да су најавили гашење.

"Новостима" ни за штампу

Пројекту “Студентске новости”, замишљеном као недељни подлистак “Вечерњих новости” који би младе читаоце информисао о могућностима образовања, запошљавања, студентских пракси и о другим темама које интересују ову популацију, одобрено је свега 600.000 динара. У категорији штампаних медија, дупло више добили су Савез Срба из региона и “Агенда 2020”. Удружење “Зелено питање” подржано је са 900.000, Удружење “Агропрофит” са 756.000, “Глиф” из Крагујевца и “Врањске новине” са милион, “ДАН граф” и “Политика” са по 1,7 милиона. Више од “Новости” добили су и “Регионални инфо центар” из Београда, “Сениор медија” (850.000), “Принцип прес” (800.000), НИН (1,5 милиона), “Време” (два милиона), “Мозаик” из Бечеја (800.000), “Партизанска штампа” из Кининде (800.000) и “Лопрес” из Ковина (602.000 динара).

Извор: Новости











Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 



























 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
060 5000 150, 032 347 001

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 71.556.769 посета
Тренутно на сајту: 63 посетилац(a)