Деоница аутопута Прељина-Пожега обилази Чачак, Овчар и Каблар 



 




Деоница аутопута Прељина-Пожега обилази Чачак, Овчар и Каблар
29.11.2017 11:14 | 2 коментар(а)



Србија је у Будимпешти потписала комерцијални уговор о пројектовању и извођењу радова на изградњи

аутопута Прељина - Пожега.

Реч је о уговору за изградњу једне од најтежих деоница на Коридору 11, од Прељине до Пожеге, чија је вредност 450 милиона евра.

Тај ауто-пут има велики значај за повезивање Србије и региона, јер представља наставак Коридора 11 ка граници са Црном Гором, али је и део будућег ауто-пута Београд-Сарајево, пошто од Пожеге преостаје да се изгради још око 60 километара до границе са БиХ.

Скоро трећину трасе на будућем аутопуту од Прељине до Пожеге чиниће мостови и тунели.

Деоница Прељина-Пожега је подељена на три мање деонице. Од Прељине до Пријевора дуж реке Чемернице и малим делом поред Западне Мораве у дужини до 8,27 километара.

Од Пријевора до Лучана би требало асфалтирати 15,51 километар и изградити 20 мостова који ће бити дужи од три километра. Пројектована је и изградња тунела "Лаз" од 1.750 метара.

Фото: Youtube, screenshot

Трећа поддеоница од Лучана до Пожеге протезаће се на седам километара и на њој би требало да буду изградјена три моста, тунел дуг 2.040 метара, петља у Лучанима и мост преко реке Бјелице.

Део аутопута Коридора 11 Прељина – Пожега један је од најзахтевнијих на правцу Коридора 11 и обухвата обилазницу око Чачка и заобилази Овчарско-кабларску клисуру. Спаја и два битна путна правца – један према Црној Гори, други према БиХ.

"Од Пожеге до Котромана, односно до Вишеграда, предвиђен је ауто-пут. Саобраћајни институт ЦИП је урадио генерални пројекат, а треба да се настави, треба да се ураде идејни и главни пројекти како би се повезала Република Српска", каже Милутин Игњатовић из Саобраћајног института ЦИП за РТС.

Пројектанти кажу да ће градња бити компликована, али да су испуњени сви услови да ова саобраћајница буде у складу са свим еколошким и саобраћајним стандардима Европске уније.

Фото: Youtube, screenshot

"Овај пут има три тунела: Трбушани, Лаз и Муњино брдо, 32 моста, 11 надвожњака, и три петље, од чега је најважнији чвор Прилипац, који се налази на самом крају деонице, одакле воде путеви ка Бољарима и Котроману", објашњава пројектант ауто-пута Невенка Ђокић за РТС.

Уговор се односи на пројектовање и извођење радова и испоруку опреме, материјала и делова са роком за извођење радова од 36 месеци, у који није укључен период израде и усвајања пројектне документације.

Та деоница је наставак пројекта изградње ауто-пута Београд - Јужни Јадран, укупне дужине 258 км.

У Србији је 2016. на Коридору 11 пуштен у саобраћај аутопут Љиг - Прељина у дужини од 40 км, а у ускоро би требало да буде завршен и цео потез од Обреновца до Прељине у дужини од 102 км.

На тој траси су деоница Уб - Лајковац коју су раније изградили домаћи извођачи, а Кинези са домаћим подизвођачима су при крају градње две деонице: Обреновац-Уб и Лајковац-Љиг.

Кинези граде и аутопут од Сурчина до Обреновца који ће бити завршен 2019.

Планирана је и градња од Пожеге до Бољара на граници са Црном Гором.

 

Б92

 

 

 

 

 













Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (2)

  • Кербер Скот      | 29.Nov 2017.18:08 h

    Граде КИНЕСИ.Шта ће ми радимо,да гедамо вероватно то још умемо.
  • Peco iz Puhova      | 29.Nov 2017.11:48 h

    Trasa autoputa ide preko Dragačeva zahvaljujući Joloviću, Nataši Joković i Jariću iz CIP-a. Radič Joković i Radoš Milovanović su hteli da ih linčuju i odbace je što dalje od Guče, da ide iza Ovčara i Kablara a između Lučana i Požege. Malo morgen. Lagali su i narod u Đeraću i Krstacu da im Jolović tada predsednik opštine hoće da poruši Hladnjaču Moma Kičića i Rada Kovačevića i 13 kuća pa im je u pomoć u kampanji dolazi i Boris Tadić tada predsednik države. A Brane Karić iz Krstaca iako demokrata izbacio je Radiča sa sastanka zbog laži i napada na tadašnjeg predsednika opštine koji se zalagao za ovaj narod. Hteli i da trasa ide preko sred Puhova. Čuda su pravili da bi samo se osvetili poštenim ljudima.



  •  



























     


     

    © Глас Западне Србије
    Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
    060 5000 150, 032 347 001

    Импресум

    Статистика сајта:
    Прес: 71.331.757 посета
    Тренутно на сајту: 105 посетилац(a)