Деоница аутопута Прељина-Пожега обилази Чачак, Овчар и Каблар 



 

Деоница аутопута Прељина-Пожега обилази Чачак, Овчар и Каблар
29.11.2017 11:14 | 0 коментар(а)



Србија је у Будимпешти потписала комерцијални уговор о пројектовању и извођењу радова на изградњи

аутопута Прељина - Пожега.

Реч је о уговору за изградњу једне од најтежих деоница на Коридору 11, од Прељине до Пожеге, чија је вредност 450 милиона евра.

Тај ауто-пут има велики значај за повезивање Србије и региона, јер представља наставак Коридора 11 ка граници са Црном Гором, али је и део будућег ауто-пута Београд-Сарајево, пошто од Пожеге преостаје да се изгради још око 60 километара до границе са БиХ.

Скоро трећину трасе на будућем аутопуту од Прељине до Пожеге чиниће мостови и тунели.

Деоница Прељина-Пожега је подељена на три мање деонице. Од Прељине до Пријевора дуж реке Чемернице и малим делом поред Западне Мораве у дужини до 8,27 километара.

Од Пријевора до Лучана би требало асфалтирати 15,51 километар и изградити 20 мостова који ће бити дужи од три километра. Пројектована је и изградња тунела "Лаз" од 1.750 метара.

Фото: Youtube, screenshot

Трећа поддеоница од Лучана до Пожеге протезаће се на седам километара и на њој би требало да буду изградјена три моста, тунел дуг 2.040 метара, петља у Лучанима и мост преко реке Бјелице.

Део аутопута Коридора 11 Прељина – Пожега један је од најзахтевнијих на правцу Коридора 11 и обухвата обилазницу око Чачка и заобилази Овчарско-кабларску клисуру. Спаја и два битна путна правца – један према Црној Гори, други према БиХ.

"Од Пожеге до Котромана, односно до Вишеграда, предвиђен је ауто-пут. Саобраћајни институт ЦИП је урадио генерални пројекат, а треба да се настави, треба да се ураде идејни и главни пројекти како би се повезала Република Српска", каже Милутин Игњатовић из Саобраћајног института ЦИП за РТС.

Пројектанти кажу да ће градња бити компликована, али да су испуњени сви услови да ова саобраћајница буде у складу са свим еколошким и саобраћајним стандардима Европске уније.

Фото: Youtube, screenshot

"Овај пут има три тунела: Трбушани, Лаз и Муњино брдо, 32 моста, 11 надвожњака, и три петље, од чега је најважнији чвор Прилипац, који се налази на самом крају деонице, одакле воде путеви ка Бољарима и Котроману", објашњава пројектант ауто-пута Невенка Ђокић за РТС.

Уговор се односи на пројектовање и извођење радова и испоруку опреме, материјала и делова са роком за извођење радова од 36 месеци, у који није укључен период израде и усвајања пројектне документације.

Та деоница је наставак пројекта изградње ауто-пута Београд - Јужни Јадран, укупне дужине 258 км.

У Србији је 2016. на Коридору 11 пуштен у саобраћај аутопут Љиг - Прељина у дужини од 40 км, а у ускоро би требало да буде завршен и цео потез од Обреновца до Прељине у дужини од 102 км.

На тој траси су деоница Уб - Лајковац коју су раније изградили домаћи извођачи, а Кинези са домаћим подизвођачима су при крају градње две деонице: Обреновац-Уб и Лајковац-Љиг.

Кинези граде и аутопут од Сурчина до Обреновца који ће бити завршен 2019.

Планирана је и градња од Пожеге до Бољара на граници са Црном Гором.

 

Б92

 

 

 

 

 















Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 





















 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
060 5000 150, 032 347 001

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 78.087.174 посета
Тренутно на сајту: 250 посетилац(a)