Последњи дани гиганта из времена СФРЈ: „Југопревоз” Чачак иде у стечај 


Nagradni konkurs „Najlepše želje pišu se ćirilicom“              U Srbiji danas do 17 stepeni              Gondola od danas u redovnom režimu rada              Čestitke za nove uspehe i priznanja užičkih gimnazijalaca              Sportske igre mladih od sutra u Ljuboviji              Todorović: studija je pokazala da postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda ni na koji način ne ugrožava stanovništvo             

 
Последњи дани гиганта из времена СФРЈ: „Југопревоз” Чачак иде у стечај
Trenutno na sajtu: 488       |       Podeli:
29.11.2019 | 0 коментар(а)



Чачак - Привредни суд у Чачку отворио је поступак стечаја над Холдинг компанијом доо „Југопревоз” са седиштем у овом граду,
"Југопревоз" из славних дана: путоказ испред седишта предузећа у Чачку, фото: РИНА

под матичним бројем 07167288, због презадужености. За стечајног управника именована је Агенција за лиценцирање управника РС у Београду, а повериоци су позвани да у року од четири месеца пријаве своја потраживања.

Ово је, вероватно, почетак краја некадашњег саобраћајног гиганта у СФРЈ, који данас нема ниједног запосленог, и увод у нови судски поступак, али уз мноштво загонетки из претходног доба које је веома тешко рашчланити.

Наши саговорници су годинама и деценијама били укључени у послове овог предузећа, већина захтева да њихове изјаве не буду наведене поименично, али се испоставља да је стечај покренуло Министарство привреде у Влади Србије јер је наша држава још 2016. рекла да нема више друштвених предузећа, а у овом друштвени капитал и данас износи 89 одсто.

У монографији „Аутопревоз” (1977) која се данас чува у Завичајном одељењу Градске библиотеке у Чачку, нашли смо податке да је та кућа у 1976. години превезла чак 90 милиона путника и да је до краја наведене године по Закону о удруженом раду морала да је прерасте у СОУР (сложена организација удруженог рада), под називом „Југопревоз”. Тих дана предузеће је имало 800 аутобуса са 50.000 седишта, 350 камиона и 5.000 радника у Србији са покрајинама, Црној Гори и БиХ.

Како се распала Југославија то се догодило и „Југопревозу”, па су уследила одвајања и пререгистрације предузећа. На интернет страници Агенције за привредне регистре и данас стоји да је ХК доо „Југопревоз” Чачак основан 20. јуна 2000. године и да су чланови холдинга следеће саобраћајна предузећа:

Акционарско друштво за превоз „Југопревоз” - Ковин у стечају
Акционарско друштво за угоститељство и трговину „Југопревоз - Угопромет” Крагујевац
Деоничарско друштво „Аутопревоз” у мешовитој својини са ПО Пећ
Деоничко друштво за путнички саобраћај „Ђаковица - превоз” ПО Ђаковица
„Југопревоз” - Србија и Црна Гора
„Југопревоз” друштво са органиченом одговорношћу Чачак - у стечају
„Југопревоз” - Велика Плана
„Југопревоз” - Чачак
„Југопревоз” – Деспотовац
„Југопревоз” - Параћин
„Југопревоз” – Рашка
„Југопревозшпед” – Чачак
„Пегаз” - Ужице
„Призрен - превоз”, друштво за саобраћај, трговину и услуге експорт - импорт друштво са ограниченом одговорношћу Младеновац (варош)
Саобраћајно предузеће „Југопревоз” друштвено предузеће, Јагодина - у стечају16.Саобраћајно предузеће „Југопревоз Параћин - теретни саобраћај” доо Параћин
Друштвени капитал
Тамо, пред рат деведесетих „Југопревоз” је преко немачке фирме „Унимеркат” набавио чак стотину нових камиона и отплата је била предмет дугогодишњег спора пред нашим судовима. Ево шта о томе каже Бранко Ћурчић, данас власник ивањичке куће „Пегаз” а некад председник Скупштине „Југопревоза”:

„Ако будем почео да причам око тога требаће нам целе новине. И ја не знам како је трансформисан `Југопревоз`. Ја сам тамо био председник Скупштине, одједном је Привредни суд у Краљеву трансформисао то из друштвеног у приватно предузеће. Пре једно пола године долази допис од Министарства за привреду где се каже да се брише та регистрација из две хиљаде неке, да ли је то четврта или шеста, и каже да се то мора регистровати по неким новим правилима. Али, ја нисам правник...

Изгледа да је кренуло тако шта се дугује и ко коме ко коме. `Унимеркат` је дао 100 камиона које смо ми користили, цео онај велики `Југопревоз`, дали су нам те камионе где смо ми платили две или три рате не знам тачно. Деведесетих `Унимеркат` одлази у стечај, водио се поступак у Привредном суду у Чачку, нису могли да нађу тога ко треба да прими паре које су досуђене, онда Суд доносу одлуку не обуставља се поступак него се прекида док се не нађе адреса ко те паре тражи. И нико никад до данас није тражио те паре.

Ту се после појавила нека фирма, ваљда са Кипра, која је те паре тражила, нису имали доказ да имају право на те паре. Суд је зато обуставио поступак, то могу да испричам пред богом оцом”.

Затим, 14. априла 2010. године, Привредни суд у Чачку покреће претходни стечајни поступак над дужником „Југопревоз - Чачак” а под истим матичним бројем (07167288) о чему и данас постоји решење на интернет страници АПР - а. Ту је наведено да је Народна банка Србије „доставила обавештење да блокада дужника `Југопревоз - Чачак` укупно са каматом на дан 31.3. 2010. износи 292.946,27 динара, број дана блокаде је 3.079, број радника је 0, а пословна имовина износи 0”.

„Године 2010. покренут је поступак исто за стечај везано за спор који смо имали са `Унимеркатом` и обустављен је тај стечај из разлога што `Унимеркат` у року од пет дана није дао информацију шта даље и како наставити да би наплатио своје потраживање. Међутим, та фирма не постоји па се појављује нека друга и они не постоје. Водили смо 20 година спор и имали пресуде у нашу корист” - каже нам један од бивших руководилаца холдинга, захтевајући да не буде поменут.

Други саговорник, који је службено био укључен у овај случај, вели да „Југопревоз” ипак има поприличну имовину, односно „680 квадрата на станици у Чачку који су процењени својевремено на 42 милиона динара”, додајући да ће овде бити и других проблема око позајмица новца стеченог послом у Ираку. И напомиње: „Тек кад дођу пријаве потраживања, видеће се ко шта потражује”.

Живи били па видели.

РИНА




PODELI:










Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 















 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
032 347 001
redakcija@glaszapadnesrbije.rs

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 157.447.670 посета
Тренутно на сајту: 488 посетилац(a)