а покреће је оригинал елиса из норвешког хеликоптера, па је прозвана још и – црвена олуја!
“Може се рећи да има три погона, мало иде на бензин, мало на воду, а мало и на ветар. Док не ухватим залет и комшије погурају. Назвао сам је црвеном лујом, јер она кад крене носи све пред собом, достигла је брзини и од 80 километара на час”, прича Зоран за РИНУ.
Необично возило нема мењач, ни полуосовине, само један клинасти каиш који преноси сву снагу из мотора на елису.
“Она је главни покретач машине. Као механичар цео живот сам поправљао кварове на аутомобилима и зато сам решио да направим возило које неће имати трансмисију. Нема задње угибљење, па долази до трења елисе, те она не може да издржи притисак ваздуха. Резервоар је мали и служи само за стартни погон, касније црвена олуја иде на ветар”, испричао је овај гружански конструктор.
Са Зораном су се кроз село провозале и комшије које кажу да је осећај јединствен, наорочито кад је лепо време, међутим и кад падне снег мајстор је пронашао решење.
“Све ћу точкове поскидати и на њихово место ставити скије и онда ће моћи ићи по снегу без проблема”, већ је испланирао.
Црвена олуја склапана је од “свега и свачега” па тако је мотор од фиће, седиште од југа, трап од форда, виљушка кавасаки, точкови од мотора јаwе, а заједно са Зораном тежи целих 250 килограма. Тешко да ће ова машина ући у серијску производњу, али ће засигурно ући у историју гружанског краја.
РИНА
Прилог који је емитован у емисији Нећете веровати на Првој тв можете погледати на следећем линку.
Dodaj sliku
Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, šovinističke ili preteće poruke neće biti objavljeni. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne održavaju stavove Glasa Zapadne Srbije.
Župana Stracimira 9/1, Čačak
redakcija@glaszapadnesrbije.rs | cacakvideo@yahoo.com
Izdavač: Privredno društvo GZS doo Čačak.
Glavni i odgovorni urednik: Gvozden Nikolić.
Registar javnih glasila Republike Srbije broj: IN000143.
Izrada: DD Coding
© Glas Zapadne Srbije 2025. Sva prava zadržana.