одговори су различити, а мишљења подељена. Градоначелник, Тихомир Петковић, у изјави за ГЗС истакао је да су многе ствари урађене како би загађење ваздуха у Ужицу било сведено на минимум.
“Прелазимо на гас као енергент за јавни сектор и већ је преведено 80 одсто. Планирамо да кренемо у изградњу још једне котларнице која би коначно решила јавни сектор. Остаје проблем са приватним, где се ради о 16.000 домаћинстава која се огромном већином не греју на гас. Тежимо да убедимо власнике “Јединства” да се снизи цена прикључка за грађане, јер 1.000 евра за прикључак је велика свота, проблем је што многи немају разведено централно грејање у својој кући и треба да уложе још 2 до 3 хиљаде евра. Због тога се то не развија жељеном брзином и ту је тешко ствари променити”, рекао је Петковић.
Према Петковићевим речима, други кључан загађивач је број аутомобила, за шта нема лаког решења.
“Број таксиста је поприлично увећан, па од наредне године улазимо у израду студија такси превоза, па ћеемо на тајначин покушати завести ред. Суграђани препоручују и повећање броја бицикала, али не знам колико је то адекватно решење јер Ужице је град у ком после 200 метара од централне улице морате да возите узбрдо, а питање је колико грађана то може. Међутим, проблем није исти сваке године и зависи од времснких прилика. Прошле године смо имали пар проблематичних дана, а пртетпрошле 10, видећемо какво ће стање бити сад. Истраживање квалитета ваздуха показује да није лошије из године у годину”, истиче Петковић за ГЗС.
На питање о тровању рибе у Ђетињи, Петковић одговара.
“Ми из локалне самоуправе не можемо да тражимо кривца и да га казнимо. Републичка инспекција може да преда тужиоцу, а он МУП-у да се тражи НН лице и ми смо све то урадили и на крају ништа. То се не дешава први пут, и да би томе стали у крај потребно је проширити потписе”, закључио је Петковић.
Глас западне Србије