poštanska  - velika leva
close
banner-itembanner-itembanner-itembanner-item

Шта мучи друмске превознике у Србији?

13/01/2018
image-gallery-item
Илустрација, фото: wikimedia.org
Чачак - У Србији су све траженији професионални возачи аутобуса и камиона, а то одавно траје. Додатни проблем је

што се све више ионако малобројних возача одлучује за рад у иностранству.
"Аутопревоз" Чачак тренутно запошљава 230 возача, а до нових тешко долази. Памти времена када је у резерви било и до њих 20. Висина зараде их најчешће одвраћа, мада се превозници жале и на већи проблем.
"Оно што је сада промењено јесте да због недостатка дозвола многи наши траспортери отварају фирме у Словенији и онда стварају огроман сифон за возаче, односно за одлазак возача и плашим се да ће та појава у наредном периоду бити све више изражена", објашњава директор "Аутопревоза" Чачак Александар Петронијевић.

То би спречила, кажу аутобуски превозници, промена закона.

"Закон каже да возач за полагање Д категорије мора две године имати Ц категорију. Законодавства ЕУ су одавно избацила ту клаузулу, наше законодавство још увек држи те две године што нам омета да директно приступимо бироу незапослених и да им понудимо стипендирања и брзи прилив нових возача", каже Петронијевић.

Да до њих тешко долазе кажу и приватни превозници.

"Имамо проблема око разних директива и којекаквим испуњавањем услова за возаче по новом закону следује СПС, односно професионална оспособљеност возача и то ће да кошта возаче, бићемо у још већем проблему. Фирме које не буду могле да нађу нове возаче мораће да распродају возни парк а то је проблем за Србију, највећи девизни прилив је из међународног транспорта робе и путника", напомиње каже председник Удружења превозника МДТ-систем Љубинко Златић.

Потражња је велика, потврђују и у НСЗ. Прошле године до посла су најбрже долазили возачи аутобуса и теретњака.

"У прошлој години је било око 2.600 пријављених потреба за запошљавањем од стране послодаваца и готово сви су и запослени. Оно што послодавцима може да смета односно да буде проблем приликом запошљавања јесте да радници не поседују неке додатне вештине. Према нашим сазнањима, то је најчешће непознавање ниједног страног језика посебно када су у питању међународне туре", истичу из НСЗ.

Српски возачи посао траже и лако га добијају у Словенији, Хрватској, Немачкој и скандинавским земљама. Тамо зарађују три пута више од просечне плате возача аутобуса у Србији која је до 60.000 динара.

Извор: РТС

Podeli

facebooktwitterpinterestredditlinkedinwhatsappvibertelegrammail

Dodaj komentar

Ime i prezime
Komentar

Dodaj sliku

image-gallery
|
Dodaj linkclose
1+1=

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, šovinističke ili preteće poruke neće biti objavljeni. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne održavaju stavove Glasa Zapadne Srbije.

desna gif velika planeta sport do

locationŽupana Stracimira 9/1, Čačak

mailredakcija@glaszapadnesrbije.rs | cacakvideo@yahoo.com


Izdavač: Privredno društvo GZS doo Čačak.
Glavni i odgovorni urednik: Gvozden Nikolić.
Registar javnih glasila Republike Srbije broj: IN000143.


Izrada: DD Coding

© Glas Zapadne Srbije 2025. Sva prava zadržana.